استارتاپ

معرفی اسنپ تریپ ، رقیب علی‌بابا

حدود دوماه بعد از ادغام علی بابا و زورق حالا رقیب آن‌ها یعنی پین‌تاپین هم نام خود را به اسنپ‌تریپ تغییر داده است.

مجموعه گروه اینترنتی ایران – یا همان راکت اینترنت سابق – دو سال و اندی قبل کار خود را‌ آغاز کرد و حالا بعد از تغییر برند زودفود به اسنپ‌فود دومین تغییر برندسازی این مجموعه به حساب می‌آید که تلاش می‌کند از نام اسنپ در برندهای زیرمجموعه خود  استفاده کند.

اسنپ تریپ البته یک خبر تبلیغاتی نیز درباره این ادغام در برخی رسانه‌ها منتشر کرده که در آن اعلام کرده تلاش می‌کند به جامع‌ترین مرجع گردشگری ایران تبدیل شود.

هرچند پیش از این نیز شنیده می‌شد زیرمجموعه‌های راکت به جز اسنپ و زودفود از موفقیت قابل توجهی برخوردار نبوده‌اند اما ژوبین علاقبند مدیر استراتژی گروه اینترنت ایران گفته به هیچ عنوان حاضر نیستیند که روی این نام – اسنپ- سرمایه‌گذاری غلطی انجام گیرد حتی اگر این سرمایه‌گذاری مربوط به شرکتهای زیر مجموعه خود این گروه باشد.

یک مدیر دیگر اسنپ تریپ نیز گفته است که این شرکت با 95 درصد اقامت‌گاه‌های ایران قرارداد همکاری امضا کرده است. همچنین در همین خبر از همکاری اسنپ تریپ با فلایتیو دیگر استارتاپ حوزه خرید و فروش آنلاین بلیت صحبت به میان آمده است.

در گزارش اسنپ تریپ اشاره‌ای به آمارها و سهم‌های مربوط به این استارت‌آپ از بازار گردشگری آنلاین ایران نشده است. چندهفته قبل شرکت سرمایه‌گذاری سوئدی پامگرنت از سرمایه‌گذاری در هلدینگ توشه ( زورق، علی‌بابا و جاباما ) خبر داده بود جایی که به گفته این شرکت ارزش این هلدینگ به 82 میلیون یورو رسیده است.

به گفته بسیاری از کارشناسان بازار گردشگری آنلاین ایران فرصت قابل توجهی برای رشد دارد و همین سرمایه‌گذاران در ایران عرصه را به حضور در این بازار علاقه‌مند کرده است با این حال همین بازار هنوز از ضعف‌های ساختاری گسترده‌ای رنج می‌برد که فضای توسعه گردشگری آنلاین را با مشکل مواجه می‌کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا