تکنولوژی

مرکز داده جدید مایکروسافت کف اقیانوس

مایکروسافت یک مرکز داده‌ی زیردریا در سواحل اسکاتلند راه‌اندازی کرده است. این مرکز بخشی از پروژه‌‌ای آزمایشی است که قرار است به مناطق ساحلی امکان دسترسی به مراکز داده‌های اتوماتیک همراه با سرعت راه‌اندازی بسیار کم را بدهد.

این آزمایش بخشی از پروژه‌ی ناتیک مایکروسافت است. این پروژه با یک واحد آزمایشی در سواحل اقیانوس آرام در آمریکا در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد. این مرکز داده‌ی اسکاتلندی که حالا در کف دریا در نزدیکی سواحل اسکاتلند شمالی قرار دارد، اولین بخش آزمایش از راه دور این پروژه‌ی اصلی است.

از اهداف اصلی این پروژه راه‌حل‌های اینترنتی سریع و جایگزین برای شهرهای ساحلی است، که این کار قرار است در چارچوبی پایدار  ارائه شود. در کف دریا از آب با دمای کم برای خنک شدن دستگاه‌ها استفاده می‌شود، با این کار یکی از معضلات بزرگ مراکز داده روی خشکی که حل آن مصرف انرژی بالایی را هم به همراه دارد به راحتی حل میشود. سایر انرژی‌های مورد نیاز توسط منابع تجدیدپذیر انرژی و از طریق یک کابل از جزیره‌ی اورکنی به آن منتقل می‌شود. طبق گفته‌ی مایکروسافت در صورتی که این مرکز داده در حال کار با حداکثر توانایی‌اش باشد نیاز به کمتر از یک‌چهارم مگاوات انرژی خواهد داشت.

علاوه بر ساختاری که برای خنک شدن تعبیه شده است، این مرکز ۱۲ رک و ۸۶۴ سرور دارد.

تیم مایکروسافت ۱۲ ماه آینده را صرف بررسی دقیق عملکرد این مرکز خواهد کرد و عواملی مثل دما، صدا، میزان رطوبت داخلی و مصرف انرژی را زیر نظر خواهد داشت.

 

منبع : windowscentral

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا