تکنولوژی

فیلتر شدن سایت کاریابی جابینجا

وب سایت جابینجا که یک سایت اطلاع رسانی استخدامی شرکتهای ایرانی بود بدون اخطار قبلی فیلتر شده است. 

در اطلاعیه‌ای که این وب سایت در شبکه اجتماعی ویرگول منتشر کرده آمده است : 

پیگیری‌های اولیه نشان از این دارد که صاحبین وبسایت‌های استخدامی امروز ایمیلی از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه دریافت کرده‌اند که به دلیل محتوای مجرمانه موضوع ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای در صورت عدم حذف این محتوا مسدود خواهند شد. لازم به ذکر است که جابینجا هیچ ایمیلی از طرف این نهاد دریافت نکرده است و بدون اخطار قبلی اقدام به فیلتر کردن آن (به عنوان اولین وبسایت!) شده است.

در متن جابینجا آمده است : 

وبسایت جابینجا از حدود ۳ سال پیش فعالیت خود را در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی استخدامی شرکت‌های ایرانی آغاز کرده و تا کنون ده‌ها هزار شرکت ایرانی (من‌جمله نهادهای دولتی، نیمه‌دولتی و خصوصی) خدمت‌رسانی کرده و تا این لحظه از طریق این وبسایت میلیون‌ها درخواست همکاری (رزومه) توسط کارجویان ارسال شده است. همچنین جابینجا دو سال پیاپی تندیس بهترین وبسایت استخدامی در ایران در جشنواره وب (از نگاه مردمی و داوری) را از آن خود کرده است.

این وب سایت می‌نویسد : 

با در نظر گرفتن احتمال هر گونه شکایت علیه این سامانه و سامانه‌های مشابه، باز هم فیلتر کردن بدون اخطار و بررسی‌های قانونی جای سوال دارد و نباید بدون حکم یا ابلاغیه‌ و اخطار رسمی، بعد از سه سال فعالیت بدون مشکل، اقدام به فیلتر کردن آن شود!

مسوولان این وب سایت درخواست کرده‌اند با توجه به بحث‌ مجوزهای مربوطه این وب سایت رفع فیلتر موقت شده و یک تاریخ برای اقدام به اخذ مجوز برای آ‌ن مشخص شود. 

کاریابی هم مجوز می‌خواهد 
هر چند دلیل اصلی مسدود شدن سایت جابینجا مشخص نیست اما یک ماه قبل شاهد اخباری مبنی بر برخورد با کاریابی‌های غیر مجاز از سوی  کانون دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های سراسر کشور بودیم. 
رییس کانون کاریابی‌های کشور به مهر گفته بود که 95 درصد فعالیت کاریابی‌ها در فضای مجازی غیر مجاز است و مسوولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر جدیت  این وزارت‌خانه در تعیین تکلیف این کاریابی‌ها با حمایت پلیس فتا و سایر دستگاه‌ها تاکیده کرده‌اند. 
 همین خبر حاکی است که مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار از مکاتبه با دادستانی کل کشور برای دریافت مجوز مسدود کردن کاریابی‌های غیر مجاز در فضای مجازی خبر داد تا بعد از جلوگیری از فعالیت اقدام قضایی علیه آنان انجام شود. 
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعات به دست آمده طی چند روزی که از ابلاغ اطلاعیه مذکور گذشته است، گزارش فعالیت حدود ۵۰ کاریابی غیرمجاز در فضای مجازی به کانون کاریابی‌های غیردولتی ارسال شده و این موارد به طور روزانه به وزارت کار معرفی شده اند.
در حال حاضر ۸۰۰ مرکز مشاوره شغلی و کاریابی داخلی و حدود ۱۱۰ کاریابی خارجی در سطح کشور به صورت مجاز فعالیت می کنند و متقاضیان باید از طریق سایت وزارت کار کاریابی‌های مجاز داخلی و خارجی را استعلام کنند تا مبادا با مراجعه به کاریابی های غیرمجاز، با مشکل مواجه شوند.
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا