تکنولوژی

شارپ، پنل‌های OLED خود را معرفی کرد

شرکت شارپ، بالاخره پنل‌های مجهز به تکنولوژی OLED خود را به بازار معرفی کرد. این شرکت قرار است گوشی هوشمند جدید مجهز به پنل OLED خود را تا آخر سال جاری معرفی کرده و همچنین صفحات نمایش مجهز به این تکنولوژی را به دیگر شرکت‌های سازنده نیزعرضه کند. البته طبق گفته سخنگوی شارپ، این شرکت تا کنون هیچ قراردادی با دیگر شرکت‌های سازنده گوشی نبسته است.

شرکت شارپ، که دو سال پیش توسط شرکت تایوانی Foxconn  خریداری شد، تا پیش از این یکی از مهم‌ترین تامین کننده صفحات نمایش LCD برای آیفون‌های محبوب شرکت اپل بوده است. شرکت اپل تا کنون، پنل‌های OLED  را از شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال جی تهیه می‌کرده است.

گوشی‌های هوشمند اختصاصی مجهز به صفحه نمایش OLED شارپ، قرار است ابتدا در ژاپن عرضه شوند زیرا این کشور اصلی‌ترین بازار محصولات این شرکت محسوب می‌شود. این شرکت تا کنون 57.4 میلیارد ین(505 میلیون دلار) به روی تولید پنل‌های OLED سرمایه گذاری کرده است. مقامات این شرکت اعلام کرده‌اند که تغییر از تولید پنل‌های سنتی LCD به صفحه نمایش‌های منعطف‌تر OLED، به دلیل هزینه‌های بالا سرعت کمتری داشته زیرا این شرکت باید در مورد فضای خالی مناسب برای ارائه این محصول در بازار، محتاطانه‌تر عمل می‌کرد. دلیل دیگر عقب افتادن ارائه این محصول، قیمت بالای محصولات مجهز به این تکنولوژی و امکان خرید کمتر مشتریان  بوده است.

شرکت ژاپنی شارپ اعلام کرده که ممکن است تولید انبوه پنل‌های OLED – که طبق برنامه اعلام شده قرار است سال 2019 عرضه شوند-را عقب بیندازد و در این بین شریک‌هایی برای سرمایه گذاری در تولید انبوه محصولات خود پیدا کند. طبق برآوردهای تحلیلی، شروع تولید انبوه این پنل‌ها، سرمایه ای حدود 1.8 میلیارد دلار نیاز دارد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا