تکنولوژی

سامسونگ گلکسی اس 9 معرفی شد

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ خود رونمایی کرد. پرچمداران جدید این شرکت تحولی در ارتباط ما با دیگران و اشتراک‌گذاری تجربه‌هایمان خواهند بود. گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ برای کاربران امروزی طراحی شده‌اند که بیش از پیش از عکس، ویدیو و ایموجی برای ابراز نظراتشان استفاده می‌کنند و اینجاست که دوربین پیشرفته سامسونگ به خلاقیت بیشتر شما کمک می‌کند. این دو گوشی مجهز به لنزهای جدید با دیافراگم دوگانه (Dual Aperture) هستند که باعث عملکرد نوآورانه‌ آنها در محیط‌های کم‌نور، فیلمبرداری فوق آهسته و ایموجی‌های شخصی با استفاده از واقعیت افزوده (AR) می‌شود. نتیجه آنکه هیچ کاربری حتی لحظه‌ای از اتفاقات جالب هر روزه زندگی‌اش را از دست نخواهد داد.

گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ اکنون به دو بلندگوی استریوی قدرتمند AKG مجهز شده‌اند که با استفاده از فناوری Dolby Atmos می‌تواند صدایی فراگیر را به گوش کاربر برساند. این گوشی‌ها همچنین از میراث ماندگار طراحی‌های سامسونگ یعنی صفحه نمایش بدون مرز بهره می‌برند. علاوه بر این موارد، اپلیکیشن SmartThings نیز روی گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ نصب شده است که می‌تواند همه خدمات موجود در حوزه اینترنت اشیا (IoT) را به یک تجربه هوشمند و واحد تبدیل کند.

دی‌جی کو، مدیر بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات موبایلی سامسونگ می‌گوید «روش استفاده ما از گوشی‌های هوشمند تغییر کرده است. با استفاده از گلکسی S9 و S9+ ما مفهومی نوین از دوربین گوشی‌های هوشمند عرضه‌ کرده‌ایم. این دو گوشی نه تنها به کاربران اجازه می‌دهند تا در هر جایی عکس و ویدیوهایی عالی بگیرند بلکه با استفاده از این گوشی ‌هوشمند می‌توانند به روشی منحصربفرد و شخصی با دیگران ارتباط برقرار کرده و نظرات خودشان را ابزار کنند».

 

از نو ببین

امروزه دوربین‌ها علاوه بر گرفتن عکس، برای متصل کردن و ارتباط برقرار کردن هم استفاده می‌شوند. کاربران به دنبال دوربینی در گوشی هوشمند خود هستند که مجهز به جدیدترین فناوری‌های دنیا باشد تا بتوانند خودشان را در تصاویری با کیفیت عالی ابراز کرده و براحتی داستان منحصربه‌فرد خودشان را با این تصاویر روایت کنند. گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ با در نظر گرفتن این کاربران طراحی شده‌اند و به همین دلیل مجهز به سنسور Dual Pixel فوق سریع در کنار بخشی اختصاصی در پردازشگر و حافظه هستند تا امکان گرفتن عکس‌هایی با کیفیت عالی برای کاربر فراهم شود. از جمله قابلیت‌های دوربین این دو گوشی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

فیلمبرداری فوق آهسته (Super Slow-mo): با گرفتن ویدیوهای فوق آهسته ۹۶۰ فریم در ثانیه می‌توانید هر لحظه از روزتان را به تصویری ماندگار تبدیل کنید. گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ مجهز به قابلیت تشخیص حرکت (Motion Detection) هستند. این قابلیت هوشمند می‌تواند حرکت را در قاب تصویر تشخیص داده و بصورت خودکار شروع به ضبط تصویر کند، تنها کاری که کاربر باید انجام دهد آماده کردن صحنه است. بعد از ضبط فیلم فوق آهسته، کاربر می‌تواند موسیقی پس زمینه را از میان ۳۵ گزینه پیش فرض یا از لیست موسیقی‌های خودش انتخاب کند. با یک لمس ساده می‌توانید فایل‌های GIF بسازید، ویرایش و یا اشتراک‌گذاری کنید و به سه روش مختلف آنها را بارها و بارها تماشا کنید.

دوربینی برای محیط‌های کم نور: عکسبرداری خوب نیازمند نورپردازی مناسب است. اما معمولا ما در مکان‌هایی عکس می‌گیریم که نور کافی ندارند و از آنجایی که گشودگی دیافراگم دوربین‌های معمولی ثابت است، نمی‌توان آنها را برای محیط‌های کم نور تنظیم کرد. در نتیجه عکس‌ها تار یا غیرواضح می‌شوند. اما دیافراگم دوگانه (Dual Aperture) سامسونگ (F1.5/F2.4) همانند مردمک چشم انسان باز و بسته می‌شود و به این ترتیب بصورت خودکار در محیط‌های تاریک یا دارای نور کم، میزان نور ورودی به دوربین را کنترل کرده و در نتیجه عکس‌هایی واضح و شفاف می‌گیرد.

ایموجی واقعیت افزوده (AR): سامسونگ به کاربران خود امکان داده ایموجی‌هایی را خلق کنند که از نظر ظاهر و صدا کاملا شبیه خودشان باشند. ایموجی‌های AR از یک الگوریتم یادگیری ماشینی بر پایه داده‌ها استفاده کرده و بعد از تحلیل تصویر دوبعدی کاربر و مپینگ ۱۰۰ خصوصیت چهره، یک مدل سه بعدی ایجاد می‌کند که حرکات چهره مانند چشمک زدن یا تکان دادن سر را تقلید کرده و در نتیجه تصویری کاملا شخصی به دست می‌دهد. با استفاده از این ایموجی‌های AR می‌توانید احساسات واقعی‌تان را نه تنها به شکل یک ویدیو به اشتراک بگذارید بلکه این ایموجی تبدیل به مجموعه‌ای از استیکرها با فرمت استاندارد AGIF می‌شود که می‌توانید آنها را در‌ پیام‌رسان‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

Bixby: دستیار هوشمند سامسونگ اکنون با دوربین این گوشی هم ترکیب شده و از واقعیت افزوده و فناوری یادگیری عمیق (Deep Learning) برای ارائه اطلاعات هوشمند درباره محیط پیرامون کاربر استفاده می‌کند. وقتی دوربین را روی صحنه‌ای قرار می‌دهید، Bixby از تشخیص و شناسایی آنی اشیا استفاده کرده و اطلاعات مربوط به آنها را مستقیما روی تصویر نشان می‌دهد. در عین حال کاربر می‌تواند زبان و ارزهای خارجی را بصورت همزمان و با استفاده از Live Translation به زبان و ارز خود تبدیل کرده و همزمان با یادگیری اطلاعات مربوط به پیرامون خود، اقدام به خرید محصولاتی کند که در دنیای واقعی می‌بیند و یا حتی میزان کالری مصرفی خود در هر روز را هم پیگیری کند.

 

مفهومی نوین از سرگرمی

گوشی‌های هوشمند اکنون منبع اصلی ما برای سرگرمی هستند و به همین دلیل سامسونگ نیز دستگاهی را طراحی کرده است که با داشتن دو بلندگوی استریوی AKG بهترین تجربه صوتی را در اختیار شما قرار دهد. چه در حال تماشای فیلم موردعلاقه‌تان باشید و یا جدیدترین آلبوم هنرمند محبوب‌تان را استریم کنید، صدایی واضح، دقیق و باکیفیت به گوش‌تان خواهد رسید. گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ مجهز به فناوری Dolby Atmos هستند که افکت صدایی ۳۶۰ درجه‌ای را برای شما ایجاد می‌کند.

تجربه صوتی شما با گلکسی S9 و S9+ با تصویر فوق‌العاده نمایشگر بدون مرز سامسونگ تکمیل می‌شود. نمایشگر بدون مرز Super AMOLED که برای اولین‌بار در گوشی گلکسی S8 رونمایی شد بصورت کامل روی کناره‌های گوشی انحنا پیدا کرده و در نتیجه، دیگر خبری از لبه‌های آزاردهنده نیست. با توجه به تنظیم کنتراست این نمایشگر متناسب با محیط، کاربر می‌تواند حتی در نور مستقیم خورشید نیز تصویر آن را ببیند.

 

محصولی مناسب برای زندگی‌های متصل

گلکسی S9 و S9+ اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به اپلیکیشن SmartThings هستند و می‌توانند به عنوان درگاهی برای کنترل تمامی جوانب زندگی‌های متصل امروزی ما در خانه، محل کار یا حتی در حال حرکت عمل‌ کنند. اپلیکیشن SmartThings همراه با گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ معرفی شده و تمامی دستگاه‌های سامسونگ یا غیرسامسونگ شما را به هم متصل می‌کند.

نسل جدید سامسونگ DeX با ایجاد امکان استفاده از صفحه ‌نمایش‌های بزرگ، تجربه‌ای جدید از زندگی‌ در حال حرکت را برای کسانی فراهم می‌کند که همیشه در حال سفر هستند. کاربران با استفاده از DeX Pad می‌توانند به سادگی گلکسی S9 و S9+ را به یک صفحه نمایش بزرگ، صفحه کلید یا ماوس متصل کرده و ویرایش مدارک یا حتی بازی خود را روی یک صفحه بزرگ تجربه کنند. کاربران حتی می‌توانند با استفاده از DeX Pad، گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ را به یک تاچ‌پد تبدیل کنند.

 

عرضه بهترین قابلیت‌ها بصورت استاندارد در مجموعه گلکسی

سامسونگ با تجهیز محصولات خود به استاندارد IP68 در زمینه مقاومت در برابر آب و گردوخاک در کنار شارژ بی‌سیم، استانداردی طلایی را در دنیای گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد. اما اکنون و با عرضه گلکسی S9 و S9+ یک قدم فراتر رفتیم. این دو گوشی امکان افزایش حافظه تا ۴۰۰ گیگابایت را با استفاده از کارت میکرواس‌دی دارند و در عین حال مجهز به جدیدترین پردازنده‌‌ هستند که عملکردی قوی در زمینه فعالیت‌های عادی گوشی یا کارهای پیچیده مانند پردازش تصویر دارد.

علاوه بر تمامی این موارد، وجود Knox 3.1 سامسونگ، جدیدترین پلتفرم امنیتی این شرکت، در گلکسی S9 و S9+ خیال کاربران را بابت حفاظت از اطلاعات گوشی‌هایشان راحت می‌کند. این دو گوشی مجهز به سه گزینه تشخیص هویت بیومتریک شامل تشخیص چهره، اسکن چشم و اثر انگشت هستند. به این ترتیب کاربران می‌توانند روش موردعلاقه خودشان را برای حفاظت از اطلاعات و اپلیکیشن‌هایشان انتخاب کنند. این دو گوشی همچنین مجهز به قابلیت اسکن هوشمند هستند. این قابلیت تایید هویت جدید، بصورت هوشمند قدرت فناوری‌های اسکن چشم و تشخیص چهره را در هم جمع کرده و به شکلی راحت و سریع گوشی کاربر را در موقعیت‌های مختلف باز می‌کند. گلکسی S9 و S9+ همچنین قابلیت اثرانگشت انحصاری (Dedicated Fingerprint) را برای اولین بار معرفی می‌کنند که به کاربر امکان می‌دهد برای دسترسی به پوشه امن (Secure Folder) خود از اثر انگشتی متفاوت از اثر انگشت باز کردن گوشی استفاده کند.

گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ با استفاده از حسگرهای اپتیکال بهینه، اطلاعاتی بیشتر و دقیق‌تر درباره سلامتی کاربر در اختیار او قرار می‌دهند. این حسگرها همچنین عامل فشار کاری قلب (Heart Load Factor) را بصورت مداوم زیر نظر دارند که در واقع بصورت آنی میزان فشار روی قلب را اندازه می‌گیرد.

این گوشی در چهار رنگ مشکی (Midnight Black)، خاکستری (Titanium Gray)، آبی (Coral Blue) و رنگ جدید بنفش نیلوفری (Lilac Purple) عرضه می‌شود.

 

مشخصات گلکسی‌های S9 و S9+ سامسونگ :

منبع : سامسونگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا