تکنولوژی

رونمایی تلگرام از سرویس جدید تلگراف

تلگرام در حال تبدیل به چیزی فراتر از یک سرویس پیام‌رسانی است. روز سه شنبه این کمپانی از “تلگراف” به عنوان سرویس وبلاگ با شباهت‌های زیادی به “Medium” و “Quip” رونمایی کرد. نکته جالب در مورد این سرویس عدم نیاز به ساختن اکانت است، به راحتی می‌توانید وارد وبسایت شده و شروع به تایپ کردن کنید. وقتی نوشتن تمام شد کافیست گزینه “Publish” را بزنید تا متن شما به سرعت بر روی سایت قرار بگیرد.

تلگراف به عنوان “ابزار انتشاری که به شما امکان می‌دهد پست‌هایی به همراه عکس، نشانه گذاری و گزینه‌های دلخواهتان منتشر کنید”، بسیار جذاب به نظر می‌رسد و اگر “Facebook  Messenger” گزینه‌ای شبیه یادداشت گذاری داشت و یا توویتر با “Medium” همکاری می‌کرد، به چنین سرویس مشابهی دست پیدا می‌کردند. پست گذاشتن در این سرویس بدون هیچ معطلی و محدودیتی انجام می‌گیرد-‌‌- برای پست مورد نظرتان عنوان انتخاب کرده سپس نام نویسنده را به دلخواه نوشته و شروع به تایپ کردن می‌کنید.

همچنین امکان اضافه کردن ویدئو از یوتیوبو “Vimeo”، و توییت‌های دلخواه از توییتر نیز در این سرویس امکان‌پذیر است. عکسهای موجود در کامپیوترتان نیز قابل استفاده است.

از آنجایی که سرویس تلگراف برخلاف “Medium” نیازی به اکانت شخصی ندارد، امکان دسترسی داشتن و بازدید از پستهای قبلیتان امکان پذیر نیست. هر پست آدرس وب بخصوص خود را دارد و در صورت نیاز به ویرایش پست‌های قبلی، باید آدرس‌ها در مرورگر شما ذخیره شده باشند وگرنه دسترسی به آنها امکان‌پذیر نخواهد بود.

این مدل سیستم ممکن است از نظر بعضی افراد جالب باشد، اما ممکن است خطراتی را بدنبال داشته باشد. در عصر اخبار جعلی و گسترش ناشناخته‌ها، نباید هر پستی که از طرف اوباما، ترامپ، مارک زاکربرگ یا حتی همکارانم انتشار می‌شود را واقعی دانست و باور کرد، بنابراین هنگام خواندن آنها باید باهوش باشید.

اما هدف تلگرام از خلق چنین ابزاری چه بوده؟  دلیل اصلی این تصمیم خیلی روشن نیست، اما به نظر کمپانی احساس می‌کند کاربرانی که تعداد آنها بیش از 100 میلیون در ماه است، چیزی بیشتر از فرستادن پیام یا هم‌صحبتی با ربات‌ها را نیاز داردند.

این اتفاق می‌تواند تاثیر بسزایی بر کاربران صاحب کانال‌های مختلف داشته باشد، کانال‌هایی که به دلیل ایجاد فضایی مناسب برای نویسندگان و ناشران، به آنها اجازه می‌دهد نوشته‌ها و داستان‌های خود را بدون دقدقه ذکر منبع و نام اصلی ناشر، پیش ببرند.

در روز رونمایی از این سرویس، تلگرام از فرصت استفاده کرد و تیکه‌هایی به سرویس‌های رسانه‌ای انداخت. با این عنوان که ” با تلگراف، کانال‌های تلگرامی شما می‌توانند داستان‌های مختلف را مانند رسانه‌های متعدد به شما ارائه دهند.” (که در اصل تلگراف فاصله زیادی با چنین رسانه‌هایی دارد)

برنامه تلگرام روزانه 12 میلیارد پیام را انتقال می‌دهد، پس جهش به سمت متن‌ و داستان‌های بلندتر، مورد استقبال کاربران خواهد بود، چرا که دسترسی به این سیستم ساده و ارتباطات آن بدون محدودیت خواهد بود.

در خبرهای دیگر شنیدیم که تلگرام از ویژگی نمایش سریع صفحات در ورژن موبایلی خود رونمایی کرده که طبق گفته این شرکت در حال حاضر فقط چند وبسایت محدود در این ویژگی جدید پشتیبانی می‌شوند اما در آینده اکثر وبسایت‌ها از طریق این گزینه قابل نمایش خواهند بود. همچنین گزینه جستجو بر اساس تاریخ هم به این اپلکیشن اضافه شده و کاربران فعالیت‌های چند لحضه‌ی قبل خود در این برنامه را می‌توانند مشاهده کنند.

کاربران با فشار دادن استیکر‌ها و انتخاب گزینه “View Pack” می‌توانند استیکرهایی که اخیرا استفاده کرده‌اند را مشاهده کنند. در پایان اپلیکیشن حالا قادر است گروه‌هایی که شما و مخاطبتان در آن عضو هستید را از طریق مشاهده پروفایل آنها به شما نشان دهد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا