تکنولوژی

رفع باگ سیری به زودی

پیش از این در مورد باگ آی‌او‌اس ۱۱ گفته بودیم. این باگ به سیری اجازه می‌دهد بدون باز کردن گوشی، با صدای بلند پیام‌ها را بخواند. این کار حتی با وجود  پنهان کردن نوتیفیکیشن‌ها روی صفحه‌ی قفل نیز امکان‌پذیر است. این کار به هر کسی اجازه می‌دهد پیام‌های شما را بخواند، با این کار سیستم امنیتی آیفون از کار می‌افتد. این مشکل همیشه بزرگترین نگرانی اپل بوده است. حالا اپل وجود و تداوم این مشکل را بر روی آیفون و آیپد به رسمیت شناخته است. این شرکت در حال یافتن راه‌حلی برای رفع این مشکل است که به زودی در قالب یک آپدیت پخش خواهد شد. این کمپانی در بیانیه‌ای گفته است: ما از این مشکل اطلاع داریم و آن را در آپدیت پیش رو رفع خواهیم کرد. بر اساس خبرها آی‌او‌اس ۱۱.۳ قرار است در هفته‌های آینده منتشر شود، این مشکل زودتر از این‌ها در یک آپدیت جایگزین کوچک رفع خواهد شد.

این اولین بار نیست که آ‌ی‌او‌اس به این باگ‌های احتمالی فضا داده است، این باگ‌ها می‌توانند به افراد نامطمئن اجازه دهند کنترل گوشی شما را به دست بگیرند و یا حتی از اطلاعات شخصی شما استفاده کنند. با این حال، اپل پیش از این هم توانسته است به سرعت باگ‌هایش را رفع ‌کند. این شرکت جلوی هر نقطه ضعف در سیستم عامل را به خوبی می‌گیرد.

این مشکل روز گذشته توسط یک مجله‌ی مک برزیلی گزارش شد. در این گزارش آمده است نوتیفیکیشن‌های پنهان آیفون و یا آیپد می‌توانند فقط با استفاده از دستور صوتی مشاهده شوند. انجام این پروسه کار سختی نیست و بدون نیاز به کمک افرادی که با تکنولوژی آشنایی بیشتری دارند نیز عملی است.

مرتبط : سیری اپل چرا از دیگر رقبای خود عقب است

تنها کاری که لازم است بکنید، فعال کردن سیری است. پس از آن “ سیری، نوتیفیکیشن‌های مرا بخوان” را دستور دهید. فرقی ندارد نوتیفیکیشن‌های شما مربوط به اپلیکیشن‌ اسکایپ، پیام‌رسان فیس‌بوک و یا واتس‌اپ باشد، سیری پیام‌های شما را بلند می‌خواند. ممکن است این مشکل، نوتیفیکشن‌ پیام‌های شما را تحت تاثیر قرار دهد. راه حل موقت این مشکل می‌تواند غیر فعال کردن نوتیفیکیشن‌های صفحه‌ی قفل گوشی باشد، نوتیفیکیشن‌هایی که هرکسی با دسترسی غیرمجاز به آیفون و یا آیپد شما هم به آن دسترسی دارد.

اطلاعات تکمیلی در مورد آپدیت و رفع این مشکل به زودی اعلام خواهد شد.

 

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا