تکنولوژی

رشد فروش شرکت‌های IoT در کره‌جنوبی

طبق گفته‌ی وزارت علوم کره‌ جنوبی در سال گذشته کسب وکارهای IoT این کشور شاهد رشدی ۲۳.۴ درصدی بودند و فروشی حدود ۷.۱۶ تریلیون وون (۶.۶ میلیارد دلار) داشتند.

این عدد در سال ۲۰۱۶  به ۵.۸ تریلیون وون می‌رسید. از دلایل این رشد چشمگیر میتواند افزایش درخواست خدمات و دستگاههای IoT در این کشور و هم‌چنین به صورت جهانی باشد.

به طور کلی در این سال از بازارهای محلی حدود  ۶.۶۵ تریلیون وون و از صادرات نیز ۵۱۰ بیلیون وون به دست‌ آمد.

در کل در سال پیش حدود ۲۱۱۸ کسب و کار با ۴۷۹۷۳۴ کارمند در حوزه IoT مشغول بودند. ۳۵۱ تا از آن‌ها پلتفرم‌ها یا برنامه‌هایی را ارائه می‌کردند، ۱۲۶ تا از آن‌ها با شبکه کار می‌کردند و ۵۴۳ تا از آن‌ها به فروش دستگاه مشغول بودند. ۱۰۹۸ تا از آن‌ها نیز شرکت‌های خدماتی بودند.

نیمی از این درآمد مربوط به شرکت‌های فروشنده‌ی دستگاه‌ها است و بعد از آن شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ۲۱.۳ درصد درآمد را به خود اختصاص داده‌اند. سهم شرکت‌‌های ارائه دهنده خدمات در درآمد سال گذشته تنها ۱۴.۳ درصد درآمد بود اما امسال با رشد تقاضا مواجه شدند.

بیشترین مشکل این شرکت‌ها عدم پشتیبانی دولت از آن‌ها بوده است و ۲۳ درصد شرکت‌ها از این موضوع شاکی بودند. ۱۲.۳ درصد آن‌ها از نبود مدل کسب‌وکار گله داشتند و ۱۲.۳ درصد از استانداردسازی ناکافی نام برده‌اند . ۱۰.۹ درصد نیز شکایت خودشان را از نامطمئن بودن بازار اعلام کرده‌اند.

۲۶.۵ درصد این شرکت‌ها به پشتیبانی مالی بیشتری از طرف دولت نیاز داشتند و ۲۱.۵ درصد تقاضای پروژه‌های تحقیق و توسعه بیشتری از سمت دولت داشتند. ۱۵.۵ درصد نیز نیاز به قوانین حمایتی بیشتری داشتند.

سال ۲۰۱۶ اپراتورهای محلی شروع به تبلیفغ شبکه‌های مجهز به IoT با قیمت‌های مناسب کردند. اس کی تلکام در همان سال شبکه‌ی لورا را روانه‌ی بازار کرد و کی‌‌تی از شبکه‌یNB-IoT  رونمایی کرد.

هفته‌ی گذشته شیائومی و ناور از همکاری‌ای خبر دادند که طی آن قرار است هوش مصنوعی به IoT اضافه شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا