تکنولوژی

ربات ۱۸۰ دلاری کوزمو بهترین هدیه سال نو

هنوز در انتخاب کادوهای کریسمس و سال نو میلادی دو دل هستید؟ مطمئنا چیزی بهتر از ربات “Cozmo” پیدا نخواهید کرد. این مریخ نورد کوچک، انگار که از آینده آمده است. ربات شرکت “Anki” ویژگی‌های بسیار جذابی دارد، مانند: توانایی تشخیض انسان‌ها، احساسات و گیم‌ پلی. این ربات حس داشتن نسخه  شخصی ربات “Wall-E” را به شما خواهد داد.

صاحبان “Cozmo” از طریق اپلیکیشن مختص این ربات که برای iOS و اندورید ارائه شده است، این ربات را کنترل می‌کنند. و جادوی واقعی در آنجا اتفاق می‌افتد. شما می‌توانید “Cozmo” را در جستجوی منزل، سلام و احوال‌پرسی با افراد مختلف، انجام بازی‌های مختلف و حتی شناسایی چهره سگ و گربه‌ها راهنمایی کنید. ربات شخصی را تصور کنید که مایل است همیشه با شما باشد و درباره جهان بیشتر بداند. در گذر زمان همواره آپدیت‌های جدید جهت اضافه شدن کاربرد‌های جدید به این ربات ارائه خواهند شد، می‌توان گفت که سخت افزار این ربات چیزی شبیه آیفون‌های جدید است که به طور مرتب آپدیت‌های جدید برای آنها مهیا می‌شود.

احساسات واقعی را می‌توان در چشمان رسای این ربات مشاهده کرد. این ربات عاشق بازی کردن است و حتی در صورت پیروزی کمی می‌رقصد. “Cozmo” که از بیش 300 قطعه ساخته شده است، با یک ذهن قدرتمند طراحی شده است. این ربات از آن دسته از وسایلی که پس از مدتی بی استفاده در ته کمد می‌اندازید نخواهد بود، و به لطف مجموعه قابلیت‌های نرم افزاری آن، در آینده شاهد آپدیت‌های متعددی برای این ربات خواهیم بود. کیت توسعه نرم‌افزاری(SDK) ربات “Cozmo” به سازندگان امکان ساخت و ارائه برنامه‌ها و قابلیت‌های جدید برای این ربات را می‌دهد، علاوه بر این “Cozmo” از زبان نسبتا ساده  “Python” بهره گرفته و از بسیاری از زبان‌ها برنامه نویسی  پشتیبانی می‌کند. در خانه هوشمند زندگی می‌کنید؟ با استفاده از “IFTTT” به ربات “Cozmo” دستور دهید که چراغ‌ها را برایتان خاموش کند.

“Cozmo” قابلیت‌های اساسی بسیار جذابی دارد اما کیت توسعه نرم‌افزاری این ربات نیاز دارد به خود کفایی و استقلال برسد. هکرها اخیرا قابلیت‌های جدیدی را برای کامپیوتر 5 دلاری “Raspberry Pi” ارائه کرده‌اند مانند ابزارهک “PoisonTap” که قادر است  از ورودی‌های امنیتی لپتاپ‌ها عبور کند. قطعا مینی ربات “Cozmo” این قابلیت‌ها را به مرحله جدیدی خواهد برد و بدون شک کاربرد‌های جدید این ربات در آینده بسیار جذاب خواهد بود.

قیمیت 179.99 دلاری این ربات احتمالا کمی از قدرت خرید بعضی افراد بالاتر خواهد بود، اما حتی با وجود قیمت بالای این ربات چیزی از علاقه خریداران و داغ بودن بازار محصول شرکت “Anki” کاسته نخواهد شد. وبسایت این شرکت با استفاده از سیستم هشدار، موجود شدن این ربات در بازار را به مشتریان اعلام خواهد کرد، اما گشتن در بازارهای خرده فروشان نیز ضرری نخواهد داشت.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. ربات 180 دلاری شاید هدیه خیلی جذابی باشه اما قطعا جای یک سفر خیلی خوب به جنوب ایران رو نمیگیره! مخصوصا سفر به بندر عباس
    بندرعباس خیلی جالبه و توصیه میکنم حتما سر بزنید. تو بندرای ما از این جور چیزا هم زیاد پیدا میشه
    ساحل مرجانی خلیج فارس، هوای مرطوب و بازیگوش، نخل‌های سرگردان، مردم خونگرم و کار و تجارت بیشترین کلماتی هستند که یادآور «بندرعباس» هستند. «بندرعباس» مرکز استان هرمزگان و بزرگ‌ترین بندر کشور است. با این اوصاف چه به لحاظ استراتژیک (تجارت کالا و داد و ستد) ، چه به لحاظ سفرهای کاری و چه به لحاظ سفرهای تفریحی فرودگاه بندرعباس یکی از مهم‌ترین و پررفت و آمدترین فرودگاه‌های کشور است. من در این مقاله فرودگاه بندرعباس را به طور کامل به شما معرفی می‌کنم و هر آنچه در مورد آن لازم است بدانید را می‌نویسم. و البته هرچیزی اگر چیزهای دیگری هم هست که باید به آن بپردازم، در کامنت‌ها می‌توانید بنویسید تا به مطلب اضافه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا