تکنولوژی

درباره رویداد فردای اپل چه می‌دانیم؟

در چهارسال گذشته، ماه سپتامبر برای دوستداران دنیای تکنولوژی تداعی کننده رویداد ویژه اپل برای رونمایی از آی‌فون‌های جدید بوده است. امسال هم کوپرتینویی‌ها خود را آماده می‌کنند تا آی‌فون‌های جدید و احتمالا اپل‌واچ ویژه‌ای را پیش روی مشتاقان قراردهند. اگر علاقه دارید تا با قابلیت‌ها و به‌روزرسانی‌های محتمل آی‌فون‌های جدید اپل آشنا شوید، بدنیست نیم‌نگاهی به این مطلب داشته باشید که از نگاه Kuo تحلیلگر مطرح KGI Securities به پیش‌بینی‌ قابلیت‌های این دستگاه هوشمند پرداخته است. در خصوص ابعاد دیگر این رویداد هم بدنیست ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

چه زمانی برگزار می‌شود؟

رویداد ویژه رونمایی از آی‌فون‌های جدید اپل در تاریخ هفتم سپتامبر (چهارشنبه 17 شهریورماه) و از ساعت 21:30 دقیقه به وقت تهران برگزار خواهد شد. 

 

چطور تماشا کنیم؟

اپل از تکنولوژی ویژه HLS برای پخش آنلاین رویداد‌های زنده خود استفاده می‌کند. به همین دلیل، تنها برخی دستگاه‌های خاص و البته در قالب تجهیز به نرم‌افزارهایی مشخص می‌توانند رویداد شرکت اپل را پخش کنند. بر این اساس، تمامی آی‌فون‌ها، آی‌پدها و آی‌پاد تاچ‌هایی که از iOS 7.0 یا نسخه‌های بالاتر استفاده می‌کنند امکان پخش این رویداد را با استفاده از مرورگر سافاری خواهند داشت. 

کاربران سیستم‌عامل مک هم با استفاده از سافاری نسخه 6.0.5 یا نسخه‌های جدیدتر می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت اپل پخش زنده این رویداد را ببینند. کاربران مک باید از سیستم‌عامل OS X نسخه 10.8.5 یا نسخه‌های جدیدتر استفاده کنند. اپل تی‌وی با نرم‌افزار نسخه 6.2 یا جدیدتر هم امکان پخش زنده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران رایانه‌های ویندوزی تنها با استفاده از مرورگر اج در ویندوز 10 می‌توانند این مراسم را به‌طور زنده از سایت اپل مشاهده کنند و البته کاربران اندرویدی هیچ راهی برای مشاهده زنده این رویداد ندارند و باید به دنبال مشاهده رونمایی‌ها از وب‌سایت‌های متفرقه نظیر اپل‌اینسایدر باشند.

همچنین اگر اپل TV داشته باشید میتوانید این رویداد را با کیفیت بسیار بالا روی تلویزیون خود تماشا کنید. 

 

آی‌فون‌های جدید چه نام دارند؟

گزارش‌های منتشر شده از سوی وب‌سایت‌های مختلف حکایت از آن دارند که آی‌فون‌ جدید شرکت اپل، آی‌فون 7 یا آی‌فون 6se نام خواهد داشت. با توجه به اینکه تغییرات و به‌روزرسانی‌های آی‌فون رونمایی شده در سال جاری جزئی خواهد بود، برخی تحلیلگران معتقدند اپل عنوان آی‌فون 7 را برای محصولی که سال آینده و به‌مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از آی‌فون‌های خود معرفی می‌شود، حفظ خواهد کرد. نسخه بزرگ‌تر این آی‌فون هم احتمالا با پسوند پلاس پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. 

 

عرضه به بازار چه زمانی خواهد بود؟

در دو سال گذشته، شرکت اپل آی‌فون‌های خود را با گذشت چند هفته از مراسم رونمایی، به بازار عرضه کرده است. اپل معمولا بازه زمانی دو هفته‌ای را میان رونمایی و عرضه آی‌فون‌های جدید درنظر می‌گیرد. از همین رو، پیش‌بینی می‌شود در تاریخی حدفاصل 16 تا 23 سپتامبر شاهد آغاز عرضه آی‌فون‌های جدید باشیم.

 

قیمت آی‌فون جدید چقدر است؟

در دو سال گذشته ارزان‌ترین مدل آی‌فون، 649 دلار (عرضه در بازار آمریکا) قیمت داشته است. با این وجود، با توجه به نوسانات ارزی پس از بحران بریکسیت و البته احتمال حذف نسخه 16 گیگابایتی از مجموع آی‌فون‌های عرضه شده، احتمال افزایش این قیمت وجود دارد. در صورتی که اپل قیمت نسخه‌های مجهز به حافظه ذخیره‌سازی 64 و 128 گیگابایتی آی‌فون‌های جدید را ثابت نگه دارد، به‌ترتیب شاهد قیمت 749 و 849 دلاری برای این دو محصول خواهیم بود. اپل معمولا قیمت محصولات قدیمی‌تر خود را پس از رونمایی از پرچمداران جدید کاهش می‌دهد. با این تفاسیر، احتمالا در سپتامبر شاهد کاهش قیمت آی‌فون 6s هم خواهیم بود.

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا