تکنولوژی

دایرکت، اپلیکشن چت جدید اینستاگرام

پس از تغییرات اخیر در استوری‌های اینستاگرام این شرکت در حال تست کردن یک اپلیکیشن مجزای پیام رسان است و نام آن را دایرکت –  Direct – گذاشته است. این شرکت قصد دارد با توسعه این اپ امکان پیام رسانی خصوصی را از داخل اینستاگرام به این اپلیکیشن انتقال دهد. اپلیکیشن Direct مشابه اپ اسنپ‌چت کار می‌کند و برای اندروید و iOS تولید شده است. در حال حاضر این اپ برای کشورهای شیلی، ایتالیا، پرتغال، ترکیه و اروگوئه فعال شده است. 

اگر شما اپلیکیشن Direct را نصب کنید صندوق پستی – inbox – شما در اپلیکیشن اینستاگرام حذف خواهد شد و از آن به بعد صرفا از طریق اپلیکیشن دایرکت قادر به دیدن پیغامها خواهید بود. 

در صورتی که اینستاگرام تصمیم به عرضه جهانی این اپلیکیشن بگیرد – که فعلا زمان مشخصی برای آن اعلام نشده – این سومین اپلیکیشن پیام رسان هلدینگ فیسبوک ( بعد از مسنجر و واتس‌اپ) خواهد بود. 

یک مدیر اینستاگرم دراینباره به سایت ورج گفته است که طی چهارسال گذشته امکان دایرکت اینستاگرام در کنار دیگر قابلیتهای این اپلیکیشن رشد کرده و حالا این شرکت میتواند با مستقل کردن این بخش تفکیکی را بین آنچه برای عموم است ( اینستاگرام ) و آنچه برای صحبتهای خصوصی با دیگران است ( دایرکت)  ایجاد کند و از این طریق اپلیکشن پیام رسان سریعی را ارایه کند. 

در سال ۲۰۱۴ فیسبوک هم چنین کاری را با اپلیکیشن خود انجام داد و با جداکردن امکان پیام رسانی یک اپلیکیشن مجزا به نام مسنجر را عرضه کرد . مارک زاکربرگ در آن زمان درباره دلایل این تصمیم گفت که « روی موبایل هر اپلیکیشن فقط میتواند روی انجام یک کار به خوبی تمرکز کند» حالا اپلیکیشن Direct هم بر مبنای همین منطق ساختهطط   شده است.

جداسازی اپلیکیشنها البته چندان به مذاق کاربران خوش نمی‌‌آید. فیس‌بوک زمانی که تصمیم به جداسازی پیام‌رسانی از اپلیکیشن خود کرد بسیاری به اپلیکیشن جدید که طی آن سال ۵۰۰ میلیون بار دانلود شد یک ستاره دادند امروز این اپلیکیشن ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر دارد.                 ۰

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا