تکنولوژی

دانلود نسخه بتای iOS 12

طرفداران اپل با قسمتی از قابلیت‌های نسخه جدید سیستم عامل iOS 12 طی کنفرانس WWDC 2018 آشنا شدند. اما برای آنها که می‌خواهند زودتر از پاییز این سیستم عامل را روی دستگاه خود ببینند راه حلی وجود دارد.

ابتدا لازم به ذکر است که نسخه جدید، برای طیف وسیعی از دستگاه‌های اپل قابل استفاده خواهند بود تا دستگاه هایی به قدمت آیفون 5 اس نیز  تا پاییز امسال از این نسخه بهره مند می‌شوند. دستگاه‌های جدید تر قادر هستند با سرعت بالاتری قابلیت‌های این نسخه را اجرا کنند اما طبق تایید شرکت اپل، بهبود عملکرد مدل‌های قدیمی نیز جرو قابلیت‌های نسخه جدید است.

مرتبط : جدیدترین قابلیت‌های آی او اس ۱۲ 

آی او اس ۱۲ ویژگی‌های جذابی را به آیفون و یا آی پد اضافه می‌کند . یک مزیت مهم این نسخه این بوده است که روی  تمام دستگاه‌هایی که آی‌او‌اس 11 را به روی خود نصب دارند، قابل اجرا خواهد بود. یکی از بزرگ‌ترین قابلیت‌های نسخه جدید هم بهبود عملکرد کلی دستگاه‌هاست. از دیگر قابلیت‌های جدید نیز می‌توان به قابلیت کنترل والدین، توسعه دستیار هوشمند سیری، توسعه فیس تایم و ارتقای بخش نوتیفیکیشن یا هشدارها اشاره کرد.

کاربران تا ماه سپتامبر(شهریور) قادر خواهند بود به نسخه رسمی آی‌اواس 12 دسترسی پیدا کنند. البته کاربران به نسخه بتا دسترسی دارند اما باید آگاه باشند که این نسخه چندان با ثبات نخواهد بود. اما به هر حال فرصتی است تا پیش از موعد، به برخی از قابلیت‌های هیجان انگیز نسخه جدید آی‌اواس دسترسی پیدا کرد حتی با وجود اینکه پر از باگ و مشکلات فنی است. اپل ولی از کاربران خواسته از این نسخه استفاده کنند و مشکلاتی که در ‌آن تجربه می‌کنند را گزارش کنند تا نسخه اصلی به بی نقص ترین حالت ممکن عرضه شود.

قبل از اینکه این نسخه را دانلود و نصب کنید، متخصصان پیشنهاد می‌کنند از دستگاه خود بک آپ بگیرید تا در صورتی که سیستم با مشکل روبرو شد، اطلاعات دستگاه‌تان حفظ شود. بعضی اوقات ممکن است نسخه آزمایشی باعث پاک شدن اطلاعات گوشی یا تبلت شود.

چگونه نسخه  iOS 12 را همین حالا دریافت کنیم

کاربرانی که همچنان علاقه دارند نسخه  iOS 12 را همین حالا دریافت کنند و ریسک‌های احتمالی آن را می‌پذیرند، در حال حاضر دو راه برای دریافت این  به روز رسانی دارند. راه اول پیوستن به برنامه برنامه نویسان آی‌او‌اس است که هزینه 99 دلاری در ماه دارد. راه دوم، ثبت نام رایگان در صفحه نسخه بتای عمومی-Public Beta- است.

لازم به ذکر است که نسخه بتای عمومی اجازه دسترسی همه جانبه- مشابه دسترسی برنامه نویسان- را به کاربرد نمی‌دهد. بعد از اینکه کاربران در صفحه این نسخه ثبت نام کردند، مراحلی را باید انجام دهند که تجربه راحت تری از این نسخه داشته باشند.

قدم اول، دانلود آخرین و به روز ترین نسخه بتاست که برای دستگاه کاربر در نظر گرفته شده است. اگر در این مرحله نرم افزار اشتباهی نصب شود، آی تیونز  تمام اطلاعات را حذف کرده و دستگاه را در حالت DFU قرار می‌دهد  که معمولا  برای راه اندازی دوباره، دستگاه باید به حالت اول باز گردد.بنابراین باز هم تاکید می‌شود قبل از آزمایش این امکان از تمام اطلاعات خود بک اپ بگیرید.

قدم بعدی این است که UDID ( شناسه منحصر به فرد دستگاه) ثبت شود که قبل از آن اخرین نسخه آی تیونز نیز باید دانلود شود  که برای بالا بردن امنیت دستگاه صورت می‌گیرد. دو راه برای ثبت شناسه وجود دارد که اولی داشتن اکانت  iOS developer است و دومی از طریق سایت UDID.co صورت می‌گیرد.

مرحله بعد بک آپ گیری از دستگاه و برگرداندن تنظیمات آن به حالت کارخانه است. در ادامه باید نرم افزار آزمایشی را از طریق آی تیونز دانلود کنید و در حین دانلود دستگاه خود را برق متصل نگه دارید. کاربران باید دگمه Option در مک و دگمه Shift در ویندوز را نگه داشته و بعد دگمه آپدیت را انتخاب کنند. در ادامه مکان خود را وارد کرده و نرم افزار مورد نظر را انتخاب کنند.

بعد از اتمام پروسه دانلود iOS 12، دستگاه ریستارت می‌شود و کاربر با صفحه‌ای روبرو می شود که نوشته شده Slide to upgrade.” ” و با ادامه مسیر، با صفحه ابتدایی دستگاه‌های اپل روبرو خواهید شد که معمولا با یک “سلام” از کاربر استقبال می‌کند.  

مرتبط : 

– مهمترین ویژگی‌های iOS 12 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا