تکنولوژی

تماس تصویری واتس‌اپ برای همه کاربران فعال می‌شود

“WhatsApp” تماس تصویری را در اختیار تمامی کاربران قرار می‌دهد.

“WhatsApp” امروز از ویژگی تماس تصویری رونمایی خواهد کرد. اساسا این کل داستان است-  اگر مایل به استفاده از این ویژگی هستید، اپلیکیش را آپدیت کنید سپس وارد صفحه چت شده و بر روی آیکون مربوطه در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. نتایج کار شبیه تماس‌هایی خواهد بود که قبلا با “FaceTime”، “Skype”و یا “Facebook Messenger” داشته‌اید: دو چهره که یکی در پنجره‌ی کوچکتر قرار گرفته با کلی ویژگی جالب برای تغییر مکان پنجره چت و چرخاندن دوربین به اطراف.

هرچند در طی سال‌های اخیر شایعات زیادی در مورد تماس تصویری واتس‌اپ شنیده می‌شد اما این امکان  تا نوامبر 2016 به این اپلیکیشن اضافه نشد که سازندگان این شرکت آن را محتاطانه می‌خوانند و دیگران ممکن است آن را عقب افتادگی بیان کنند. این اپلیکیشن در سال 2009 شروع به کار کرد و دو سال بعد “چت گروهی” به آن اضافه شد و پیام‌های صوتی نیز چهار سال بعد از آن به اپلیکیشن اضافه گردید.

اما سال 2016 برای “WhatsApp” که در سال 2014 به قیمت 22 میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد، سال پرباری بوده است. معرفی نمونه قابل اجرا بر روی کامپیوتر، کدگذاری و محافظت از اطلاعات چت‌های کاربران و اضافه شدن ویژگی‌هایی برای نوشتن و نقاشی کردن بر روی عکس‌ها از نمونه‌ی این اتفاقات خوب است. این شرکت همچنین قصد دازد که اطلاعاتش را با فیسبوک به اشتراک بگذارد که البته اروپا کاملا مخلاف این مسئله است.

سالی پربار برای “WhatsApp”

اضافه کردن ویژگی تماس تصویری بعد از 7 سال می‌تواند 2 بازتاب داشته باشد. اولی بر روی هزینه استفاده از تماس تصویری و دیگری اینکه اکثر کاربران این اپلیکیشن به اینترنت با پهنای باند کافی برای پشتیبانی تماس تصویری دسترسی ندارند. اگرچه نسخه 1.0 کمی ابتدایی به نظر می رسد اما مهندس ارشد “WhatsApp” در این باره می‌گوید: ” ما همه‌ی تلاشمان را می‌کنیم که بهترین پلتقورم برای تماس‌های تصویری را فراهم کنیم.”

ماه گذشته در کنفرانس تکنولوژی “Wall Street Journal” از موسس “WhatsApp” پرسیدیم که آیا واقعا برای اضافه کردن ویژگی‌های جدید و پیچیده برای رقابت با شرکت‌هایی مانند “Snapchat”، تحت فشار بوده‌اند؟ او پاسخ داد که “ما بدنبال برهم زدن تعادل هستیم و اینکه این برهم زنی تعادل منجر به اضافه شدن ویژگی‌های جدید به اپلیکیشن‌ها شده است.”  اما در کمترین حالت ممکن، اضافه شدن ویژگی تماس تصویری نشانگر پیشرفت در مسیر رقابت خواهد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا