تکنولوژی

تلاش واتس‌اپ برای مبارزه با اخبار کذب

سرویس پیغام رسان واتس‌اپ که حالا تحت تملک شرکت فیس بوک قرار دارد، تایید کرده که قرار است قابلیت جدیدی در راستای حل معضل “خبرهای کذب” در فضای مجازی، معرفی کند. واتس‌اپ اخیرا با هدف گسترش آگاهی درباره این معضل، تصمیم گرفت تا یک صفحه کامل تبلیغاتی در روزنامه‌ای هندی نیز منتشر کند.

در قابلیت جدید که ظاهرا بسیار ساده است،  تمام پیغام‌های فوروارد شده در این برنامه به صورت لیستی مشاهده می‌شود و مشخص خواهد شد کدام پیغام‌ها توسط کاربر نوشته شده و کدام یک فوروارد شده و دوباره ارسال شده است. در جنگ علیه پیغام‌های کذب و دروغین، این قابلیت جدید شاید تاثیر چندان بزرگی نداشته باشد اما حداقل می‌توان از طریق آن منبع ارسال اخبار را پیگیری کرد. این قابلیت به نوبه خود جدید است و تا کنون هیچ راهی وجود نداشت که بتوان مشخص کرد کدام پیغام ها دوباره ارسال شده و کدام توسط کاربر نوشته شده است.

این قابلیت شاید نتواند تاثیر زیادی در زمینه حذف منبع اصلی اخبار کذب و دروغین داشته باشد، اما لیبل گذاری پیغام‌ها می‌تواند تا حدودی وضعیت پیغام‌های دریافت شده را برای کاربر مشخص کرده و منبع پیغام را به وی معرفی کند و به همین ترتیب می‌توان از انتشار و پخش اخبار دروغین تا حدودی جلوگیری کرد.

معرفی چنین قابلیتی از طرف سرویس واتس‌اپ نشان می‌دهد که شرکت فیس بوک همچنان در حال تلاش برای مقابله با معضل اخبار دروغین و کذب در فضای مجازیست. این قابلیت می‌تواند شروعی برای عرضه بیشتر قابلیت‌های مشابه برای مبارزه و در نهایت حذف این مشکل جدی باشد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا