تکنولوژی

تصاویر جدید از برنامه مدیریت فایل گوگل

گوگل به زودی آماده عرضه یک برنامه موبایل جدید به نام Files Go خواهد بود که به کاربران اندروید این امکان را می‌دهد تا فایل‌های روی گوشی‌های خود را بهتر مدیریت کرده، آنها را راحت‌تر انتقال دهند(حتی به صورت آفلاین) و یا حتی فضای کاربردی بیشتری به روی دستگاه‌های خود ایجاد کنند. این برنامه قرار است در ماه دسامبر(دی ماه) در دسترس تمامی کاربران در سرتاسر دنیا قرار بگیرد.

وبسایت 9to5Google اولین بار این برنامه جدید را روی Play Store پیدا کرد که  به صورت آزمایشی در فروشگاه  قرار گرفته بود.  این وبسیات نتوانست برنامه را دانلود کند و تنها، تعدادی از قابلیت‌های این برنامه جدید از روی توضیحات ارائه شده آن مشخص بود.

برنامه Files Go ظاهرا یکی برنامه مدیریت فایل، ابزار انتقال فایل و نوعی ابزار پاک کننده دستگاه خواهد بود. توضیحات اولیه این برنامه نشان می‌دهد که  قادر است میزان حجم قابل پاکسازی روی دستگاه را نشان داده و ابزارهای مناسب برای پاکسازی کَش(حافظه) برنامه‌های مختلف را ارائه می‌کند.

طبق تصاویر منتشر شده در توضیحات برنامه، قسمت‌هایی مانند بخش تصاویر، ویدیوها، صداها و همینطور “فایل‌های دریافتی” ، قابل پاکسازی خواهند بود.

اسکرین شات‌هایی از این برنامه را در ادامه می‌بینید

این برنامه، ظاهرا قادر است فایل‌ها را به آسانی طبقه بندی کند و در بخش‌های مختلف قرار دهد. مثلا قادر خواهید بود تنها عکس‌هایی که از طریق دوربین دستگاه گرفته شده است را مشاهده کنید و یا آن دسته که به صورت اسکرین شات ذخیره شده یا از طریق برنامه‌های پیغانم رسانی دریافت شده است.

گوگل قبلا نیز از طریق Google Photos، برنامه مخصوص پاکسازی ارائه کرده بود اما Files Go گسترده‌تر است و تنها به روی عکس‌ها و فیلم‌ها تمرکز ندارد. به علاوه، یکی از قابلیت‌های چشمگیر این برنامه، ابزار انتقال فایل است که با بلوتوث بهترین عملکرد را دارد. یعنی کاربران حتی به صورت آفلاین نیز قادر به اشتراک فایل خواهند بود. این قابلیت را میتوان نسخه اندرویدی برنامه مخصوص آی‌او‌اس AirDrop دانست که کاربرد مشابهی دارد و کاربر با استفاده از آن می‌تواند فایل‌های مختلف را تنها با بلوتوث با تمام دستگاه‌های آی‌او‌اس اطراف خود به اشتراک بگذارد.

سخنگوی گوگل با اعلام بیانیه‌ای، وجود این برنامه را به نوعی تایید کرده است اما سخنی از زمان معرفی به میان نیاورد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا