تکنولوژی

بهترین اپلیکیشن‌های ورزشی

اوایل سال نوی هر سال، درون باشگاه‌ها و روی تردمیل‌های آنها مملو از افراد مشتاق به ورزش و تناسب اندام می‌شود. با این وجود، چند هفته بعد باشگاه دوباره به همان حالت خلوت خود برمی‌گردد.

به دست آوردن نتایج ایده‌آل کار سختی است و داشتن یک زندگی سالم به مراتب سخت‌تر است. با وجود حجم بالای کار، رسیدگی به خانواده و دیگر موانعی که با آن سروکار داریم، شمارش کالری مصرفی روزانه، انتخاب غذاهای سالم و باشگاه رفتن در طول هفته کاری عذاب آور به حساب می‌آید.

خوشبختانه امروزه تکنولوژی رسیدن به اهداف تناسب اندامی را آسان‌تر کرده است. در بخش اپلیکیشن‌های دنبال‌کننده اهداف ورزشی بر روی گجت‌های پوشیدنی، بهترین ابزارهای ممکن که میتواند شما را در کاهش وزن و داشتن سبک زندگی سالم همراهی کند را در پایین نام برده‌ایم:

بهترین اپلیکیشن‌های فیتنس

اپلیکیشن‌های متعددی برای iOS و اندروید وجود دارند که قادرند گوشی یا تبلت شما را به یک مربی خصوصی تبدیل کنند و چربی‌های اضافه شما را از بین ببرند.

اما ابتدا بهتر است از بخش غذاها شروع کنیم..یک ضرب‌المثل قدیمی درباره ورزشکاران می‌گوبد: شکم زیبا در باشگاه ساخته نمی‌شود بلکه در آشپزخانه به دست می‌آید. بلند کردن وزنه‌ها و تمرینات هوازی برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند اما خوردن غذاهای سالم به اندازه تمرینات باشگاهی اهمیت دارد.

اپلیکیشن‌های محاسبه کننده کالری

در حال حاضر صدها اپلکیشن در رابطه با رژیم‌های غذایی وجود دارد اما اپیکیشن مورد علاقه ما MyFitnessPal است که مراحل شمارش کالری را به آسان‌ترین شکل ممکن مهیا کرده است. این اپلیکیشن برای iOS, اندروید و حتی ویندوز فون موجود است.

برنامه را با وارد کردن وزن فعلی، وزن دلخواه، جنسیت، قد، تاریخ تولد و سطح فعالیت‌های روزانه اغاز خواهید کرد. سپس برنامه مقدار کالری که در طول روز بایستی از طریق غذا به دست بیاورید را برایتان محاسبه می‌کند.

حال زمان وارد کردن نام غذاهایتان است. غذاها را می‌توان به صورت دستی و از میان 5 میلیون آیتم غذایی انتخاب شده توسط خود کاربران وارد کنید و یا از دوربین گوشیتان برای اسکن و آپلود تصاویر غذاها نیز استفاده کنید. با استفاده از هشدارهای برنامه نیز می‌توانید از فراموشی در ثبت وعده‌های غذاییتان جلوگیری کنید. این اپلیکیشن قابلیت اتصال به دستبندهای سلامتی مانند Fitbit, Garmin و غیره را دارد.

MyFitnessPal تنها تنا از برنامه‌های موجود در بخش دنبال کردن رژیم غذایی است. شخصا سال‌هاست که از این برنامه استفاده می‌کنم و به رابط کاربری آن عادت کرده‌ام و به همین دلیل ان را به یکی از همکارانم که سالهاست از اپلیکیشن Lose It استفاده می‌کند پیشنهاد کردم. نسخه‌های رایگان هردو اپلیکیشن امکانات مشابهی را به کاربران ارائه میدهند اما Lose It یک ویژگی جالب دارد که در آن با آنالیز تصویر مورد نظر، مقدار کالری آن را به صورت اتوماتیک اعلام می‌کند.

اپلیکیشن‌های مخصوص دونده‌ها

اگر با دویدن خودتان را به باشگاه میرسانید، بنابراین زیرنظر داشتن مراحل تمرین در باشگاه برای شما ضروری خواهد بود. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند شما را به ورزش مشتاق کرده و با زیرنظر داشتن پیشرفت در تمرین، شما را راهنمایی کنند.

اپلیکیشن‌هایی مانند RunKeeper, Nike+ Run Club,  MapMyRun و Runtastic قادرند افراد تازه وارد و کسانی که سالها سابقه دوندگی دارند را همراهی کنند. تمامی این اپلیکیشن‌ها با استفاده از جی‌پی‌اس تلفن همراه  مسیر، مسافت، زمان و کالری مصرفی شما در طول حرکت را ثبت می‌کنند. علاوه براین زمانی که مصافت مشخصی را پشت سر می‌گذارید، می‌توانند مسیر و سرعت شما را به صورت صوتی برایتان اعلام کنند.

در اینجا ویژگی‌های به خصوص بعضی از این اپلیکیشن‌ها را ذکر کرده‌ایم:

RunKeeper  ( نسخه iOS ، نسخه اندروید ) به شما امکان تنظیم آلارم برای تمرین را می‌دهد.

Runtastic  ( نسخه iOS ، نسخه اندروید ) با ارائه ویژگی “Story Mode” دویدن را جذاب‌تر می‌‌کند.

Nike+ Run Club  ( نسخه iOS ، نسخه اندروید ) با داشتن چالش‌های متعدد، کابران را به رقابت مجازی با یکدیگر دعوت می‌کند.

Strava   ( نسخه iOS ، نسخه اندروید ) یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مورد علاقه ما است چون تنها یک اپلیکیشن تمرینات ورزشی نیست و شبکه اجتماعی ورزشکاران نیز محسوب می‌شود. کاربران می‌توانند دیگران را دنبال کرده و تصاویر خود را پست کنند و حتی نظرات خود را درباره تمرینات دیگر کاربران اعلام کنند. این اپلیکیشن به شما امکان رقابت با دیگر دوستان و کاربران را نیز می‌دهد. Strava امکان وارد کردن دیتا از هر نوع پلتفورم یا دستگاهی از جمله Nike, Tom, Polar, Fitbit و Garmin را می‌دهد.

تمرینات آموزشی برای غیر دوندگان

برای رسیدن به بدن ایده‌آل نیازی به ثبت نام در باشگاه و دریافت برنامه نیست. در حال حاضر ده‌ها اپلیکیشن مختلف وجود دارند که تمرینات مناسب را به شما ارائه می‌کنند. بهترین نکته در این برنامه‌ها نیز رایگان بودن انها است.

Nike+ Training club یکی از این اپلیکیشن‌های محبوب است. این برنامه بیش از 100 ویدیوی تمرینات بدنسازی را برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها آماده کرده است. این اپلیکیشن همچنین برنامه تمرینی 4هفته‌ای را به کاربران سطوح مختلف ارائه می‌هد تا از طریق آن به تناسب، حجم و قدرت دلخواهشان دست پیدا کنند. Nike Training club برای اندروید و iOS به صورت رایگان موجود است.

Fitstar نیز می‌تواند یکی دیگر از انتخاب‌های خوب برای کاربران باشد. پلتفورمی که به دو صورت رایگان و پرداختی و توسط Fitbit اداره شده و به کاربران ویدیوهای آموزشی و برنامه‌های تناسب اندام تخصصی را به کاربران ارائه می‌دهد. تغییرات اخیر اپلیکیشن با اضافه شدن صدها ویدیوی اموزشی جدید و همخوانی بیشتر با دستبندهای سلامت Fitbit همراه بود.

بخش‌های مبتدی را می‌توان به صورت کاملا رایگان مشاهده نمود اما عضویت پرمیوم Fitstar به شما امکان دسترسی به برنامه‌های تمرینی شخصی بدون محدودیت را خواهد داد و هزینه آن ماهانه 8 دلار و سالانه 40 دلار خواهد بود.

گیم‌هایی که شما را لاغر می‌کنند

چه چیزی بهتر از اینکه بازی کنید و به اندام متناسب برسید؟ اپلیکیشن‌هایی مانند Zombies, Run و Fitcoracy به نحوی جالب و سرگرم کننده می‌توانند شما را کاملا فعال نگه دارند. Zombies ,Run ( نسخه اندروید و نسخه iOS ) یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های بخش فیتنس به شمار می‌آید. زمانی که در حال دویدن هستید، نه تنها برایتان داستان گفته می‌شود، بلکه خود شما نیز در آن نقش خواهید داشت.

این اپلیکیشن به کاربران در حال دویدن ماموریت‌هایی محول می‌کند مانند برداشتن آذوقه‌ها(آذوقه‌ها غیرواقعی هستند). ماموریت شما در دنیای پس از نابودی انجام می‌گیرد و این یعنی ممکن است صدای زامبی‌ها شنیده یا تحت تعقیب انها نیز قرار بگیرید. زمانی که تمرین شما به پایان برسد بازی متوقف نخواهد شد. با استفاده از اذوقه‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید می‌توانید پایگاه خود را تقویت کرده و از هجوم زامبی‌ها جان سالم به در ببرید.

این اپلیکیشن برای iOS و اندروید به همراه خریدهای درون برنامه‌ای موجود است.

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که شاید برایتان جذاب باشد fitcoracy ( نسخه اندروید و نسخه iOS )  است. هر زمان که تمرین خود را ثبت کنید امتیازاتی به دست می‌آورید که باعث بالاتر رفتن سطح شما خواهد شد. ایده‌ی این اپلیکیشن شبیه بازی World Of Warcraft است با این تفاوت که کاراکتر اصلی خود شما هستید.

کالری شمارها

صدها گجت پوشیدنی در این زمینه وجود دارد که همگی قادرند در دنبال کردن تخصصی تمرینات به شما کمک کنند.

فعالیت سنج‌ها

فعالیت سنج‌ها روزبه روز هوشمندتر، دقیق‌تر و آسان‌تر می‌شوند و البته ارزان‌تر. تقریبا تمامی این فعالیت‌سنج‌ها می‌توانند قدم‌ها، مصافت، کالری و خواب شما را به طور دقیق اندازه‌گیری کنند.  اکثریت این گجت‌ها قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب و نمایش اعلانات بر روی اسمارت‌فون‌ها را نیز دارند.

حتی می‌توانید با هدف‌گذاری، روزانه 10هزار قدم مصافت را طی کنید. فعالیت‌سنج‌ها برای افرادی که به انگیزه‌ی بیشتری برای برخواستن و حرکت دارند بسیار مناسب است. Fitbit به دلیل داشتن ویژگی‌های اجتماعی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. اپلیکیشن آن نیز که دارای بیشترین کابر در این زمینه است، به شما امکان رقابت با دوستان، اعضای خانواده و دیگر افراد را در دوره‌های هفتگی و ماهانه می‌دهد.

Fitbit Charge 2 با قابلیت شمارش قدم‌ها، کالری مصرفی، دقایق فعالیت، طبقات طی شده،  ضربان قلب و ساعات خواب ارائه می‌شود. همچنین قابلیت نمایش تماس‌های دریافتی، پیامک‌ها و اعلانات تقویمو اجرا بر روی ios و اندروید امکان‌پذیر است.

Fitbit Flex 2 تنها فعالیت سنج ضد آب شرکت محسوب می‌شود. این گجت قابلیت شمارش قدم، مصافت، کالری، دقایق فعالیت و خواب را دارد. البته فاقد قابلیت شمارش ضربان وتعداد طبقات طی شده است. این دستبند بدون صفحه‌ی نمایشگر ارائه می‌شود و به جای ان از 5چراغ کوچک ال ای دی جهت اعلام تماس‌های دریافتی، پیامک‌ها و اعلانات تقویم استفاده شده است.

Fitbit Blaze دستبندی با ظاهری مشابه اسمارت‌واچ ارائه می‌شود. این گجت قادر است تمامی اعلانات و هشدارهای آیفون یا دستگاه اندرویدی شما را نمایش دهد اما هیچ برنامه‌ای بر روی خود دستبند قابل اجرا نیست. در بخش سنجش فعالیت‌ها نیز می‌تواند قدم‌ها، مصافت، کالری مصرفی، طبقات طی شده، ضربان قلب و دقایق فعالیت و خواب کاربر را اندازه گیری و ثبت کند.

می‌توانید اپلیکیشن Fitbit را بر روی ایفون یا دستگاه اندرویدی خود اجرا کنید و قدم‌های خود را اندازه گیری کنید اما برای استفاده ازدیگر ویژگی‌ها، بایستی دستبندهای این شرکت را خریداری کنید.

ساعتهای جی‌پی‌اس دار

برای دوندگان ساعت‌های جی‌پی‌اس دار گزینه‌ی مناسبی خواهد بود چون به کاربر اجازه اندازه‌گیری دقیق مسیر و مصافت طی شده بدون استفاده از گوشی را می‌دهد. در پایین تعدادی از این ساعت‌های محبوب را نام برده‌ایم:

Garmin Forerunner 235 اعلانات گوشی را بر روی ساعت به شما نشان می‌دهد و میتوانید فعالیت‌های روزانه مانند قدم‌ها، مصافت و کالری را به راحتی دنبال کنید. این ساعت شامل سنسور اپتیکال ضربان قلب، چیپ جی‌پی‌اس و سنسور داخلی سرعت سنج نیز می‌شود.

Garmin Forerunner 735XT تمامی ویژگی‌های مدل 235 را دارا است، البته به علاوه‌ی پروفایل‌های ورزشی مختلف از جمله دوچرخه سواری، کوه‌نوردی، شنا و موج‌سواری. این ساعت حتی به حالت ورزش‌های سه‌گانه نیز مجهز است که با فشردن یک دکمه می‌توانید نوع ورزش را به راحتی در آن تغییر دهید.

Garmin Vivoactive HR  برای افرادی که مایل به داشتن یک ساعت با قابلیت‌های سنجش ورزش‌ها و فعالیت‌های روزانه بدون پشتیبانی از ورزش‌های سه گانه هستند، بسیار مناسب است.

بسیاری از این ساعت‌های مختص دوندگان شامل ویژگی‌های هوشمند نیز می‌شوند که قادرند اعلانات اسمارت‌فون کاربر را بر روی مچ دست به نمایش بگذارند. با این حال نباید انتظار یک اسمارت‌واچ را از آنها داشت چون اجرای برنامه‌ای مانند Uber بر روی این گجت‌ها امکان‌پذیر نیست. اگر مایلید از این ویژگی‌ها بر روی یک اسمارت‌واچ واقعی بهره ببرید، بهتر است به اپل واچ سری 2 و اپل واچ Nike Edition نگاهی بیاندازید.

منبع:‌Cnet

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا