تکنولوژی

اندونزی تلگرام را مسدود کرد

پاول دورف مدیر تلگرام در مطلبی در این شبکه نسبت به فیلترشدن تلگرام توسط وزارت ارتباطات و آی تی اندونزی ابراز تاسف کرد. 

دورف دراین مطلب خاطرنشان کرد که تلگرام در این کشور چندین میلیون کاربر دارد و خود او شخصا نیز به این کشور علاقه بسیار دارد و چندین بار نیز به این کشور سفر کرده ودوستانی در آن دارد. 

دورف با اشاره به اینکه این وزارتخانه اخیرا لیستی از چندین کانال تلگرام عمومی متعلق به گروه‌های تروریستی و طرفدارانشان به این شرکت ارسال کرده ولی تیم این شرکت قادر به انجام اینکار به سرعت نبوده گفت : متاسفانه خودمن از این درخواست‌ها مطلع نبودم اما برای حل این موضوع چندین کار انجام داده‌ایم. 

دورف افزود : تمام کانال‌های متعلق به تروریست ها که توسط این وزارتخانه به این شرکت گزارش داده شده بود مسدود شده است. همچنین من ایمیلی به وزارتخانه ارسال کرده‌ام تا کانال مستقیم ارتباطی ایجاد کنم و این باعث می‌شود که گزارش‌های بعدی درمورد کانال‌های تروریستی با واکنش سریع‌تر مواجه شود. 

به گفته مدیر تلگرام این شرکت تیمی از افراد مسلط به زبان اندونزیایی برای کشف محتوای تروریستی روی این شبکه متمرکز کرده است این تیم قادر است به گزارشهای مرتبط با این موضوع به سرعت عکس العمل نشان دهد. 

به گفته دورف تلگرام روی رمزنگاری و حفظ حریم شخصی کاربران تاکید بسیاری دارد اما این شرکت با تروریست‌ها دوست نیست و فعالیت زیادی روی مبارزه با آنها دراین شبکه کرده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا