تکنولوژی

اندروید اوریو برای بلک‎بری Priv عرضه نمی‌شود

بلک‎بری  Privبه عنوان اولین گوشی هوشمند شرکت بلک‎بری که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‎کند، هنگام معرفی بسیار خبر ساز شد. اما حالاAlex Thurber  (مدیر عامل بخش  (Mobility Solutionsدر بیانیه‌ای اعلام کرد که گوشی هوشمند بلک‎بری Priv دیگر به‌روزرسانی هیچ کدام از نسخه‌های اوریو و نوگت اندروید را دریافت نخوهد کرد.

طبق گزارش CrackBerry، آقای توربر توضیح می‌دهد که ارائه نسخه‌های جدیدتر اندروید برای این محصول دیگر غیر ممکن است و با تایید این خبر، به نظر می‌آید که گوشی بلک‎بری Priv به پایان عمر خود نزدیک شده است.Thurber  در ادامه اشاره کرد که این گوشی به روز رسانی‌های امنیتی دریافت خواهد کرد که از سوی خود شرکت بلک‎بری عرضه می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که گوشی‌های سری DTEK بلک‎بری نیز آپدیت نسخه اوریو را دریافت نخواهند کرد. سری DTEK شامل مجموعه‌ای از گوشی‌های هوشمند مختلف از جمله DTEK 50 و DTEK 60  است که به روز رسانی‌های امنیتی را همچنان دریافت خواهند کرد. در هر صورت گوشی بلک‎بری  Privدستگاه چندان محبوب شرکت بلک‎بری نبود و شرکت اعلام کرده است کاربرانی که گوشی به روزتر و همراه با نسخه اندروید 8.0 «اوریو» می‌خواهند، می‌توانند از گوشی Keyone این شرکت استفاده کنند!

بد نیست بدانید گوشی بلک‎بری  Privدر سال 2015 در هند عرضه شد و در سال 2016 به روز رسانی نسخه اندروید 6.0 مارشمالو را دریافت کرد. این گوشی مجهز به صفحه نمایش Quad HD 5.4 اینچی با قابلیت AMOLED است که حاشیه‌های کمی خمیده دارد. سیستم عامل اولیه این گوشی هنگام عرضه، اندروید 5.1.1 Lollipop بود و پردازنده اسنپ‎دراگون 808 و 8 هسته ای، 3 گیگابایت رم و 32 گیابایت حافظه داخلی از دیگر ویژگی‌های آن است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا