تکنولوژی

انتقال راحت و سریع اکثر کاربران اپل به نسخه جدید iOS 12

اپل معمولا در عرضه نسخه‌های به روز رسانی سیستم عامل خود، بسیار دست و دلباز است.  بیشتر کاربران آیفون و آیپد اغلبا آخرین نسخه به روز رسانی سیستم عامل iOS را به روی دستگاه‌های خود نصب دارند و تمام کاربران هم از همین ماه قادر خواهند بود که نسخه آپدیت  iOS 12 را روی دستگاه‌های خود اجرا کنند.

این در حالی است که تنها تعداد اندکی از کاربران اندروید، آخرین نسخه این سیستم عامل را روی دستگاه‌های خود نصب کرده اند.

آی‌اواس 11، دارنده بالاترین نرخ پذیرش از سوی کاربران

اپل معمولا میزان پذیرش کاربران هر نسخه از سیستم عامل خود را از طریق پیگیری دستگاه‌هایی که به اپ استور سر می‌زنند، به دقت دنبال می‌کند. این شرکت به تازگی آمار جدید منتشر کرده که اعلام می‌کند 85 درصد از کاربران از نسخه آی‌اواس 11 به روی دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند که رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود. اپل همچنین می‌گوید که تنها 10 درصد از کاربران آیفون و آیپد از نسخه iOS 10 و مابقی از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

ولی‌، آمار شرکت گوگل هیچ شباهتی به آمار اپل ندارد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط خود این شرکت، تنها 14.6 درصد از دستگاه‌های کنونی از آخرین نسخه اندروید-  Android 8.x Oreo- بهره برده‌اند و این درحالیست که این سیستم عامل در تاریخ بیست و یکم آگوست(مرداد ماه) سال گذشته معرفی شده است.

اختلاف بین استفاده کاربران از نسخه‌های به روز سیستم عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس، بسیار زیاد است زیرا گوگل معمولا برای ارائه و عرضه آخرین نسخه‌های آپدیت به کاربران مشکلات جدی دارد.

iOS 12 در راه است

با نزدیک شدن به تاریخ عرضه آخرین نسخه آی‌او‌اس- iOS 12- اپل زیرک نیز زمان بسیار خوبی را برای انتشار آمار میزان استفاده از نسخه‌های جدید سیستم عامل خود را انتخاب کرده است. طبق اعلام اپل، تمام کاربران  می‌توانند به سادگی از تمام نسخه‌های موجود روی دستگاه‌های خود، به نسخه جدید بپرند و این نسخه جدید از طریق تمام دستگاه‌های اپل از جمله آیفون 5 اس، آیپد مینی 2 و آیپد ایر نیز قابل دریافت است.

آپگرید، دانلود و نصب نسخه جدید اپل، رایگان خواهد بود و نیاز به به روز رسانی به نسخه آی‌اواس 11 وجود ندارد. یعنی کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند مستقیما این نسخه را دانلود کنند. به علاوه، نسخه iOS 12 قرار نیست سرعت هیچ دستگاهی-اعم از قدیمی و جدید- را کاهش دهد و به همین دلیل اپل از تمام کاربران برای دانلود و نصب نسخه جدید دعوت کرده است.

تا چند ماه آینده شاهد خواهد بود که اکثر قریب به اتفاق کاربران آی‌اواس از نسخه جدید iOS 12 استفاده می‌کنند درحالیکه بیشتر کاربران اندروید، همچنان از نسخه‌ای استفاده می‌کنند که به سال 2015 یا 2016 و یا حتی قبل‌تر تعلق دارد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا