تکنولوژی

افزایش قدرت وای فای با فویل!

محققان کشف کردند که استفاده از یک قطعه فویل می‌تواند سیگنال وای فای خانگی را تقویت کند. مواد انعکاسی موجود در فویل می‌تواند به طور قابل توجهی سیگنال‌های وایرلس را به سمت مورد نظر هدایت کند واز انتشار آن در نقاط غیر ضروری جلوگیری کند.

اما برای افزایش بهره وری از این شیوه، باید ابتدا وضعیت منزل خود را تحلیل کنید. محققان دانشگاه‌های Dartmouth، Washingtone، Columbia و UC Irvine موفق شدند یک دستگاه انعکاس دهنده پلاستیکی تولید کنند که با یک لایه فلز پوشانده شده است و آن را در کنار انواع مختلفی از روترها، آزمایش کرده‌اند. مشخص شد که این وسیله در مناطق مورد نیاز، به میزان قابل توجهی قدرت سیگنال وای فای را تا میزان 6 دسی‌بل افزایش و در مناطق غیر ضروی سیگنال را به میزان 10 دسی‌بل افزایش می‌دهد.

در طی این تحقیقات، برای تولید این تکنولوژی یک الگوریتم طراحی شد که با بهینه سازی ظاهر سه بعدی دستگاه بازتابنده، پوشش وایرلس برای منطقه مدنظر را افزایش می‌یابد. این تیم تحقیقاتی همچنین شیوه‌ای برای تحریک سیگنال‌های رادیویی برخوردکننده با اشیای محیط، ابداع کردند. سخنگوی این تیم عنوان می‌کند:« این سیستم با با داشتن اطلاعاتی از فضای داخلی منزل، نقاط اکسس پوینت وایرلس و منطقه‌های مدنظر می‌تواند تنها در 32 دقیقه بهترین وضعیت و شکل ظاهری را برای دستگاه بازتابنده محاسبه کند.»

این محققان مدعی هستند که این دستگاه بازتابنده را می‌توان تنها با 35 دلار به صورت سه بعدی چاپ کرد و خود شخص کاربر باید بعد از چاپ آن را در فویل بپیچد. این روش قطعا بسیار ارزان‌تر از تهیه آنتن‌های هدایت کننده خواهد بود که قیمت‌هایی چند صد دلاری دارند. اگر به دستگاه چاپگر سه بعدی دسترسی ندارید، می‌توانید شکل مورد نظر را مقوا و فویل در خانه بسازید که بدون شک کارایی کمتری خواهد داشت.

سخنگوی این تیم می‌گوید:« با شکل دهی سیگنال‌ها، کاربر می‌تواند با کم کردن قدرت سیگنال‌ها روی اشیا و نقاط غیر ضروری، کارایی وایرلس خود را افزایش دهد. »

این محققان، بعد از این تصمیم دارند به روی دستگاه‌های بازتابنده از جنس‌های مختلف تحقیق کنند که قادر هستند با تغییر چیدمان منزل، خود را تطبیق دهند. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا