تکنولوژی

استیکرهای واقعیت افزوده جدید گوگل

استیکرهای واقعیت افزوده گوگل بسیار سرگرم کننده هستند. این استیکرها یکی از قابلیت‌های دوربین گوشی‌های هوشمند پیکسل این شرکت هستند که شخصیت‌هایی کارتونی را از طریق دوربین، داخل فضای اتاق نشان می‌دهند 

گوگل همچنین پک‌های استیکری جدیدی نیز اضافه کرد مانند کاراکترهای foodmoji( برگر، دونات، فنجان قهوه و …) و همچنین قابلیت مشاهده متن‌های سه بعدی شناور نیز از این طریق ممکن شده بود. ولی اخیره دو پک اخیر را از برنامه AR Sticker خود حذف کرده و برای آنها برنامه جدیدی در پلی استور در نظر گرفته که به کاربران پیکسل این امکان را می‌دهد  تا فضای بیشتری به روی گوشی خود ذخیره داشته باشند.

به گزارش Android Police، پک‌های فودموجی 24.66 مگابایت فضا و پک متن سه بعدی نیز کمی بیشتر از 5 مگابایت فضا  احتیاج دارند. همانطور که می‌بینید فضای قابل صرفه جویی، چندان چشم گیر نیست اما به هر حال بهتر از هیچی است. فراموش نکنیم که بیشتر کاری که انجام می‌شود توسط تکنلوژی ARCore گوگل است و نرم افزار AR Stickers نیز همچنان مورد نیاز است. به این معنی که نمی‌توانید تنها با دانلود استیکرها از آنها استفاده کنید و باید نرم افزار مخصوص را نیز حتما به روی گوشی خود نصب داشته باشید. این استیکرها انحصاری گوگل پیکسل هستند اما تکنولوژی ARCore با سرعت در حال گسترش است و به زودی برای گوشی‌های اندرویدی بیشتری نیز عرضه می‌شوند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا