متا

ارز دیجیتالی فیسبوک موسوم به «لیبرا» رسما رونمایی شد

پس از ماه‌ها انتظار و کش‌وقوس‌های فراوان، شرکت فیسبوک از پول دیجیتالی یا همان ارز رمزی خود تحت عنوان لیبرا رونمایی کرد.

فیسبوک کیف پول دیجیتالی خود را نیز «کالیبرا» نامگذاری کرد که مبتنی بر واحد پولی ارز دیجیتالی این شرکت یعنی لیبرا خواهد بود. دروقع، کالیبرا امکان دادوستدهای مالی را برای کاربران فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال فیسبوک از حمایت شرکت‌های بزرگی همچون مسترکارت، ویزا، پِی‌پَل، ای‌بِی، اوبر، لیفت و اسپاتیفای برخوردار است و طبق اعلام مدیران فیسبوک، عرضه آن از سال 2020 کلید خواهد کرد. این سرویس از طریق پیام‌رسان‌های مسنجر و واتس‌اپ قابل دسترسی خواهد بود و به‌زودی اپلیکیشن اختصاصی آن نیز طراحی و عرضه خواهد شد.

فیسبوک با انتشار مطلبی در این رابطه نوشت که امیدوار است با استفاده از ظرفیت‌های کالیبرا بتوانند چالش‌هایی را که بسیاری از مردم در دنیا در این زمینه با آن مواجه‌اند، برطرف کنند. تقریبا نیمی‌از مردم دنیا حساب بانکی ندارند و این مساله در کشورهای در حال توسعه و بویژه در میان زنان بیشتر از این‌هاست.

اما با عرضه کالیبرا و ورود ارز دیجیتال لیبرا به بازار، کاربران قادر خواهند بود تنها با استفاده از یک گوشی هوشمند، دادوستد کنند. فیسبوک همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا در آینده نزدیک هدمات بیشتری را در اختیار مردم و همچنین کسب‌وکارها قرار دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به پرداخت آسان صورت‌حساب‌ها، خرید از طریق اسکن یک کد و یا پرداخت هزینه استفاده از خدمات حمل‌ونقل عمومی‌اشاره کرد.

گفته می‌شود که دارندگان ارز لیبرا قادر خواهند بود تا با استفاده از قابلیتی شبیه به ویژگی Tap-to-Pay که شرکت‌های گوگل و اپل در سیستم مترو شهر نیویورک آمریکا راه‌اندازی کرده‌اند، برای پرداخت هزینه استفاده از سرویس حملو‌نقل عمومی‌استفاده نمایند.

فیسبوک در خصوص نحوه خرید این ارز دیجیتال عنوان کرد که کاربران می‌توانند با انتخاب یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات همانند مسترکارت، ویزا، پِی‌پل و استرایپ نسبت به این کار اقدام نمایند. از طرفی دیگر، کاربران می‌توانند به دفاتر محلی و یا آنلاین تبدیل ارز مراجعه کرده و برای نمونه، دلارهای خود را به لیبرا تبدیل و به کیف پول دیجیتال کالیبرا اضافه کنند.

اگرچه فیسبوک نتوانسته در طی سال‌های اخیر، در زمینه حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی افراد چندان موفق عمل کند، اما این شرکت ادعا کرده که برای بالابردن امنیت اطلاعات دارندگان کیف پول کالیبرا، انجمنی را تحت عنوان «انجمن لیبرا» ایجاد خواهد کرد.

ارز دیجیتالی فیسبوک موسوم به «لیبرا» رسما رونمایی شد

این نهاد بر عملکرد و فعالیت ارز دیجیتال لیبرا نظارت خواهد داشت و مستقل از فیسبوک عمل خواهد کرد. مقر انجمن لیبرا در ژنو سوئیس خواهد بود و تاکنون عضویت 28 شرکت در آن تایید شده است. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2020 یعنی زمان عرضه لیبرا، بالغ بر 100 شرکت در آن عضو شوند.

فیسبوک در ادامه افزود که به هیچ عنوان از اطلاعات مالی کاربران برای تبلیغات و یا در هیچ یک از اپلیکیشن‌های این شرکت استفاده نخواهد شد. کالیبرا طبق گفته فیسبوک از امنیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و از سیستم‌های تایید هویت و ضدسرقت که در بانک‌ها و کارت‌های اعتباری مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهره خواهد برد.

همچنین، فیسبوک گفته که اگر کاربری گوشی همراه خود را گم و یا رمز عبور خود را فراموش کرده، یک تیم نظارتی آنلاین که مسئول رصد درخواست‌های کاربران هستند، به وی برای بازیابی و دسترسی به اکانت کمک خواهند کرد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان. فیسبوک جدیداً یه ارز اولیه منتشر مییخاد بکنه. اگه منتشر بکنه طبق تحلیل های اولیه میشه روش حساب کرد. دقیقا سال 1388 هم بیت کوین به این شیوه شروع کرد. بعضیا میگن این سایت فیکه. ولی من از خود فیسبوک وارد این سایت شدم و چندتا هم سایت فیک داره. حتی در صورت فیک بودن (که احتمالش خیلی کمه) شما چیزی پرداخت نمیکنین که نگران باشین. هر یک ساعت یه بار هم بهتون ارز لیبرا جایزه میده. لینکی که خودم از طریق فیسبوک رفتم رو براتون میزارم. رو لینک کلیک کنین. sign up رو انتخاب کنین. یه یوزر و پسورد رو وارد کنین بعد میرین صفحه بعد. اونجا ایمیلتونو وارد کنین یه کد میاد تو ایمیلتونو. اونو یاداشت کنین بازم توی سایت اون کد رو توی کادر وارد کنین. اولش سه تا جایزه میده. بعدشم هر یه ساعت یه بار میتونین افزایش بدین. من اونجا پیج هم دارم. اگه خاستین میتونین عضو پیج منم بشین. امیدوارم موفق باشین. اینم لینک https://uplibra.io?refer=785016

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا