تکنولوژی

آیا ام تی ان از ایران خارج می‌شود؟

بلومبرگ می‌گوید شرکت ام تی ان تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا از پروژه اپراتور فیبرنوری ( ایرانیان نت ) کنار می‌کشد. به گفته بلومبرگ پروژه 750 میلیون دلاری ام تی ان در این زمینه تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا متوقف شده است. 

اعلام خروج ام تی ان از اپراتور فیبرنوری در حالی اعلام می‌شود که این پروژه حتی تا قبل از تحریم‌های آمریکا نیز چندان پیش نرفته بود. کارشناسان دلایل این موضوع را نیاز گسترده به سرمایه‌گذاری و رقابت با شرکت مخابرات (‌که هم اکنون بخش عمده زیرساختهای فیبرنوری کشور را در اختیار دارند ) می‌دانند. 

در حالی گفته می شود ام تی ان در این پروژه به دلایل تحریم آمریکا سرمایه‌گذاری نمی‌کند که این شرکت در دو بخش دیگر در ایران در حال فعالیت است. در بخش استارت‌آپ‌ها شرکت ام تی ان با مشارکت با شرکت راکت اینترنت آلمان سرمایه‌گذاران اولیه و اصلی گروه اینترنت ایرانیان ( صاحبان اسنپ، اسنپ فود، پین‌تاپین، بامیلو  و … ) به شمار می‌روند. ام تی ان همچنین سالهاست به عنوان شریک در پروژه اپراتور دوم تلفن همراه ایران مشارکت دارد. 

هنوز مشخص نیست آیا انصراف ام تی ان از پروژه اپراتور فیبرنوری شامل سایر بخشهای سرمایه‌گذاری این شرکت می‌شود یا خیر اما برخی کارشناسان معتقدند کاهش ارزش پول ملی در برابر دلار عملا سرمایه‌گذاری خارجی به سمت خروج از بازار سوق می‌دهد. 

هنوز مقام‌ها و سران شرکت ام تی ام (MTN) به طور رسمی به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده اند.

مرتبط: 

چالش توسعه شبکه فیبر نوری ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا