تکنولوژی

Day Dream گوگل به‌زودی عرضه می‌شود

پلتفرم واقعیت مجازی شرکت گوگل که با نام Daydream آن ‌را می‌شناسیم، ظرف چند هفته آینده به بازار عرضه خواهد شد. به گزارش وب‌سایت Thenextweb گوگل در حال انعقاد قرارداد با شرکت‌های مختلف است تا تولید و به‌اشتراک‌گذاری محتویات فراگیر برای این پلتفرم با سرعت و کیفیت بالاتری ممکن شود. در همین راستا ده‌ها نرم‌افزار و سرویس مختلف در همان بدو عرضه این پلتفرم در اختیار کاربران خواهد بود. از مهم‌ترین این نرم‌افزارها و سرویس‌ها می‌توان به یوتیوب، Hulu، HBO، NBA و MLB اشاره کرد. اگرچه هنوز صحبتی از پروژه‌های اختصاصی برای دی‌دریم نشده اما مسئولان Hulu اعلام کرده‌اند ویدئوهای جدیدی را به‌طور ویژه برای این پلتفرم درنظر گرفته‌اند.

علاوه بر این تمرکز خاصی هم روی بخش نرم‌افزاری مشاهده خواهیم کرد. این در حالی است که تا اینجای کار اکثر پلتفرم‌ها و هدست‌های واقعیت مجازی روی بحث بازی و ویدئو تمرکز کرده‌اند. با این وجود DayDream با استفاده از یک کنترلر مخصوص امکان استفاده کاربران از نرم‌افزارهای مختلف را امکان‌پذیر می‌کند. روشی که مطمئنا راهکار مناسب‌تری در مقایسه با تکان‌دادن سر برای انتخاب گزینه‌های مختلف در نرم‌افزارها به‌حساب می‌آید و تجربه‌ای به مراتب بهتر را در مقایسه با هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ یا حتی کاردبورد گوگل پیش روی کاربر قرار می‌دهد.

وقتی صحبت از محتویات ویدئویی برای این پلتفرم می‌شود، بدنیست بدانید گوگل استفاده از 16 دوربین برای تولید ویدئوهای سه‌بعدی فراگیر را از الزامات عنوان کرده است. این تصمیم از آنجایی اهمیت دارد که محتویات فعلی برای هدست‌های واقعیت مجازی معمولا با دوربین‌های 360 درجه تولید می‌شوند.

آغاز به‌کار این پلتفرم، با عرضه عمومی اندروید نوگت همراه خواهد شد. با این تفاسیر باید انتظار پردازش گرافیکی سریع‌تر، رهگیری سریع‌تر جابجایی سر و در نهایت استفاده بهتر از داده‌های بدست‌آمده از سنسورهای مختلف را داشته باشیم. به‌نظر می‌رسد همه‌چیز آماده بهره‌برداری از پلتفرم جدید شرکت گوگل است و فقط باید منتظر بمانیم تا گوگل رسما اعلام کند چه گوشی‌هایی با این پلتفرم سازگاری دارند. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا