تکنولوژی

۵ قابلیت اختصاصی iOS 12 برای آیپدها

علاوه بر قابلیت‌های اولیه  iOS 12 که قرار است پاییز امسال از طریق تمام دستگاه‌های جدید آی‌اواس عرضه شوند٬ آیپدها نیز تعدادی قابلیت اختصاصی دریافت خواهند کرد.

طبق گزارش‌ها٬ تا کنون در آیپدها به وضوح شاهد عدم معرفی قابلیت‌های بهره وری یا Productivity بوده‌ایم که این موضوع برای بسیاری نا امید کننده بود٬ اما در نسخه جدید آي‌اواس قرار است قابلیت‌هایی نظیر ابزار جدید به نام  Screen Time٬. نوتیفیکیشن‌های پیشرفته‌تر٬  قابلیت تماس‌های گروهی فیس تایم و قابلیت‌های ارتقا یافته Siri برای آیپد عرضه شود.

در ادامه به ۵ قابلیت اختصاصی آیپد در نسخه جدید آی‌اواس اشاره می‌کنیم که پاییز امسال به صورت رسمی منتشر می‌شود. توجه داشته باشید که نسخه  iOS 12 فعلا در وضعیت بتا و آزمایشی است و نسخه نهایی نیست٬ به همین دلیل امکان تغییر قابلیت‌ها تا زمان عرضه رسمی این نسخه وجود دارد.

ظاهر جدید نوار وضعیت-Status bar

عکس بالا:ظاهر جدید نوار وضعیت در  iOS 12 — عکس پایین:نوار وضعیت در نسخهiOS 11

نوار وضعیت٬ قسمتی است که آیتم‌هایی مانند زمان٬ نشانگر وای فای٬ نشانگر باتری نمایش داده می‌شوند و در نسخه جدید با ظاهر جدید کنار یکدیگر چیده شده‌اند. در این نسخه با باز کردن قفل آیپد٬ زمان و ساعت را در سمت چپ نوار وضعیت خواهید دید. در سمت راست نیز Wi-Fi,٬ نشانگر DND٬ میزان باتری و سیگنال خط پراتور را مشاهده خواهید کرد.

 

ظاهر و کاربردهای متفاوت و جدید Multitasking

این بخش تفاوت زیادی با نسخه‌های قبلی آی‌اواس پیدا نکرده است. کاربر همچنان با کشیدن صفحه به سمت بالا٬ app dock را مشاهده کرده و با کشیدن طولانی‌تر صفحه ٬ قسمت  Multitasking  را اجرا خواهد کرد. تنها تفاوت بزرگ این قسمت٬ عدم دسترسی به  Control Center از طریق Multitasking  است.

 

خانه جدید Control Center

دسترسی به Control Center در نسخه جدید٬  مشابه آیفون ۱۰ است یعنی باید از گوشه سمت راست صفحه٬ به سمت پایین بکشید تا به این بخش دسترسی پیدا کنید.

 

برنامه Voice Memos

اپل در این نسخه٬ برنامه جدید Voice Memos را به آیپد اضافه کرده است. خود برنامه قابلیت‌های فراوانی دارد مانند تغییر و ادیت فایل صوتی٬ بازیابی کلیپ اصلی٬ سینک اطلاعات با آی کلود در بین دستگاه‌های آی‌اواس و غیره.

 

Stocks app

برنامه Stocks app نیز از دیگر قابلیت‌های اضافه شده اختصاصی به آیپدهاست. این برنامه شامل خبر و اطلاعات راجع به شرکت‌هایی است که کاربر علاقه به دنبال کردن وضعیت آنها دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا