تکنولوژی

۱ میلیارد دلار خرید جمعه سیاه با گوشی هوشمند

اگر خریدهای جمعه سیاه خود را از طزیق گوشی یا تبلت انجام داده‌اید، مطمئنا تنها شما این کار را نکرده‌اید. تحقبقات جدید شرکت “Adobe” نشان می‌دهد مردم آمریکا بیش از 1.2 میلیارد دلار از خریدهای خود در بزرگترین روز خرید سال را از طریق موبایل‌های خود انجام داده‌اند. این اولین باری است که خریدهای انجام شده از طریق موبایل در جمعه سیاه از مرز      1میلیارد دلار می‌گذرد.

بیش از 5.27 میلیارد دلار خرید آنلاین در روز جشن شکرگزاری و جمعه سیاه انجام گرفت که سهم جشن شکرگزاری 1.89 میلیارد و سهم جمعه سیاه 3.34 میلیارد دلار بوده است. در حقیقت، اکثریت بازدیدها از فروشگاه‌های آنلاین در جمعه سیاه از طریق اسمارت‌فون‌ها انجام گرفته، به زبان آمار 45 درصد از طریق اسمارت‌فون و 10 درصد از طریق تبلت انجام شده که مجموعا 55 درصد بازدید آنلاین را دربر می‌گیرد. اما درصد خرید از طریق این دستگاه‌ها از این مقدار کمی پایین‌تر است که طبق آمار منتشر شده از “Adobe”، 25 درصد خریدها از طریق اسمارت‌فون و 11 درصد از طریق تبلت انجام گرفته که جمعا 36 درصد کل خریدها از این طریق را نشان می‌دهد.

اگرچه آمار منتشر شده از خریدهای آنلاین جمعه سیاه و جشن شکرگزاری بسیار عالی به نظر می‌رسد، اما “Adobe” احتمال می‌دهد این رقم در روز 28 نوامبر یعنی روز “Cyber Monday” بالاتر خواهد بود، چرا که این روز هرساله بزرگترین روز خرید آنلاین سال نامگذاری شده است. بسیاری از فروشگاه‌ها، همواره تخفیف محصولات و سرویس‌های خود را در روز “Cyber Monday” نیز ارائه می‌دهند، پس باید منتظر باشیم و ببینیم حدث و گمانه زنی‌ها درمورد این روز به حقیقت تبدیل خواهد شد یا خیر.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا