تکنولوژی

یک هفته با اندروید اوریو

پس از یک هفته اجرای نسخه جدید اندروید یعنی «اوریو» بر روی گوشی پیکسل شرکت گوگل، به‌نتایجی رسیدیم که حقیقتا از سطح انتظارات هم بالاتر بود. قبل از هرچیز بیایید درباره مشکلات بلوتوث صحبت کنیم که ظاهرا گریبان‌گیر بسیاری از کاربران شده. انتظار می‌رفت با به‌روزرسانی گوشی به نسخه جدید اندروید باگ‌های بلوتوث هم رفع شوند که ظاهرا روش گوگل اینطور نیست و با معرفی نسخه‌های جدید اندروید، وضعیت بلوتوث را خرابتر از گذشته می‌کند. این مسئله برای افرادی که از دستگاه‌های بلوتوثی استفاده می‌کنند ممکن است باعث دلخوری آنها از گوگل شود اما هنوز هم امید داریم گوگل مسئله بلوتوث را یکبار برای همیشه تمام کند و به‌نظر می‌رسد این شرکت هم همین قصد را در آینده نزدیک دارد.

شکایت‌های متعدد درباره باتری هم تقریبا از هرجایی شنیده می‌شود و گوشی پیکسل ما نیز از این قضیه مستثنا نبود و وضعیت باتری تقریبا اسف بار بود. اما بعد از ریستارت کردن گوشی (که برای حل یک مشکل نقطه نوتیفیکیشن‌ها آن را انجام دادیم) خوشبختانه وضعیت باتری گوشی به‌حالت طبیعی درآمد. این مشکل تقریبا هرباری که گوشی را به نسخه جدید سیستم‌عامل آپدیت می‌کنیم پیش می آید و همواره یک راه چاره در جلویمان قرار دارد: ریست فکتوری! شاید این مسئله خیلی خوشایند نباشد، اما از داشتن باتری که هر 2 ساعت خالی می‌شود خیلی بهتر است. پس اگر شما هم پس از آپدیت چنین مشکلی داشتید، با یک ریست فکتوری ساده مشکلتان حل خواهد شد.

پس از رفع این مشکلات که دوشنبه هفته گذشته انجام شد، به‌جرات می‌توانیم بگوییم که تا امروز به هیچ مشکلی برخورد نکرده‌ایم و همه‌چیز طبق روال عادی پیش رفته است. شبکه دیتا بدون هرگونه شکایتی کار می‌کنند، کارایی دکمه‌های تنظیم صدا کاملا دقیق است و وای‌فای هم بدون قطعی در حال انجام وظیفه است. این 3 مورد در آپدیت‌های قبلی بیشتر از بقیه با شکایت کاربران همراه بودند اما خوشبختانه در اندروید اوریو بدون دردسر کار می‌کنند.

تنظیمات و اختیارات کاربران در بخش نوتیفیکیشن‌ها هم بسیار جذاب شده و مطمئنا با دیدن تنظیمات نوتیفیکیشن توییتر، شما هم عاشق ویژگی‌های آن خواهید شد. همانطور که می‌دانید توییتر مانند برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها از جمله فیسبوک، گاهی اوقات نوتیفیکیشن‌هایی را نمایش می‌دهد که خیلی به شما مربوط نمی‌شوند! و شما نیز خیلی علاقه‌ای به دیدن آنها ندارید. بخش Notification Channels هم دقیقا به‌همین منظور طراحی شده و به شما این امکان را می‌دهد که که نوتیفیکیشن‌هایی که به شما مربوط نمی‌شوند را غیرفعال کنید و تنها موارد مربوط به‌خودتان را مشاهده کنید. این بخش برای تنظیم نوتیفیکیشن‌های توییتر بسیار کاربردی خواهد بود. البته بسیاری از کاربران ویژگی تصویر در تصویر اندروید اوریو را بهترین مشخصه این سیستم‌عامل می‌دانند.

تجربه یک هفته‌ای ما با اندروید اوریو نشان داد که گوگل به خوبی پرمخاطب‌ترین سیستم‌عامل دنیا را آپدیت کرده است و اشکالات آن را برطرف کرده است. علاوه بر آن طول عمر باتری بیشتر از قبل شده و دستگاه روانتر از اندروید نوگت کار می‌کند. قسمت نوتیفیکیشن‌ها کاملا از نو طراحی شده و تغییر رنگ داده شده است. تنظیمات وای‌فای بهبود چشمگیری داشته است و بسیاری بهبودهای ریز و درشت دیگر که برای اطلاع از آنها پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی پایین را حتما تماشا کنید.

پیش‌تر اندروید نوگت را با اندروید اوریو مقایسه کردیم که آن مطلب را می‌توانید از اینجا بخوانید. 

شما نیز می‌توانید نظرات خود راجع به اندروید اوریو و نقاط  قوت و ضعف آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا