تکنولوژی

گیمر معروف با انگشت قطع شده

“یان وایت” لحظه‌ای که نصف انگشت خود را از دست داد را به‌یاد نمی‌آورد. آن زمان او تنها 1 سال داشت و در گاراژ منزلشان در  کنار برادرش نشسته بود که ناگهان و ناخواسته دستش را لای زنجیر دوچرخه فرو برد. این کار باعث قط شدن نیمی از انگشت شصت دست راست او شد. او درباره این اتفاق معتقد است که خیلی خوش شانس بوده است.

حال او 23 سال دارد و یکی از بازیکنان فوق حرفه‌ای در بازی Call Of duty محسوب می‌شود. او بازی‌های کامپیوتری را از دوران نوجوانی و با بازی Halo اغاز کرد. او خوش شانس بود چرا که دسته‌های استاندارد ایکس‌باکس با انگشت شصت قطع شده‌ی او همخوانی خوبی داشتkn. جهت‌های سمت راست دسته ایکس‌باکس فاصله کمی نسبت ب جهت‌های سمت چپ دسته داشت و این مسئله هیچ مشکلی را برای او در حین بازی ایجاد نمی‌کرد. او در اینباره می‌گوید: “دسته‌های ایکس‌باکس برای انگشت من هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کردند و این مسئله برای من عالی بود. اگر انگشت شصت دست راستم را از دست داده بودم هیچوقت نمی‌توانستم از دسته ایک باکس استفاده کنم. فقط باید کمی دسته را به سمت راست دستم مایل کنم تا بتوانم بدون هیچ محدودیتی از دسته استفاده کنم.”

او در حال حاضر با نام حرفه‌ای “Enable” در تیم FaZe بازی می‌کند که هم‌اکنون در حال رقابت در لیگ جهانی Call of duty هستند. یان و تیمش تا امروز موفق به صعود به جمع 12 تیم برتر شده‌اند. جایزه تیم برنده در این مسابقات 600 هزار دلار خواهد بود. او از این طریق قصد دارد نام خود را در دنیا مطرح کند و به همه ثابت کند حتی محدودیت‌های فیزیکی هم نمی‌تواند جلوی موفقیت‌های او را بگیرد.

او در ادامه گفت: “دوست ندارم از خودم تعریف کنم. شاید حس خوبی داشته باشد اما علاقه‌ای به این کار ندارم. توانایی‌های من تنها به بازی کردن محدود نمی‌شود اما دوست ندارم آن‌ها را برای همه مطرح کنم و ترجیح می‌دهم در پشت صحنه زندگی شخصی‌ام باقی بمانند.”

“بازیکنان حرفه‌ای متعددی در این مسابقات هستند که باید با آنها روبرو شوم. زندگی من موانع بسیار سخت و مختلفی داشته که با آنها روبرو شده‌ام و تمامی بازیکنان حاظر در این مسابفقات و حتی ورزشکاران حرفه‌ای دنیا موانع و چالش‌های به‌خصوص خودشان را داشته‌اند. این موانع برای من فیزیکی و از دست دادن نیمی از انگشت شصتم بوده و برای دیگران می‌تواند عاطفی باشد، مانند فقر و یا نداشتن پدر مارد دلسوز و همراه.”

مادر یان از زمان بچگی او را به انجام کارهایی که باعث شادی او می‌شد تشویق می‌کرد و او معتقد است که حمایت‌های مادرش در موفقیت او تاثیر زیادی داشته است.

یان می‌گوید: “اولین جایزه‌ای که دریافت کردم در سن 15 سالگی بود و جایزه بعدی را در مسابقات کشوری بازی Halo دریافت کردم که مبلغ آن حدود 15 هزار دلار بود. مادرم با دیدن چنین مبلغی متوجه شد که می‌توان از این راه هزینه‌های لازم برای داشتن یک زندگی مناسب را تامین کرد. به‌همین دلیل او هر روز بیشتر از قبل مرا به تمرین و بازی کردن تشویق می‌کرد.”

او درپایان گفت: “فکر می‌کنم در یکی دوسال اخیر در مسیر درستی قدم برداشته‌ام و در حال رشد هستم و امیدوارم بتوانم این مسیر را با همین روند مثبت ادامه دهم.”

منبع : آ‌ی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا