تکنولوژی

کریسمس نه چندان دلچسب آیفون 10

کریسمس امسال ظاهرا برای اپل چندان عید خوبی محسوب نمی‌شود.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که با اشاره به تقاضاهای ضعیف در پایان سال 2017 و هفته اول تعطیلات، میزان فروش آیفون 10 برای سه ماهه اول سال آینده چندان چشم انداز روشنی ندارد.

Zhang Bin، تحلیل گر شرکت Sinolink Securities Co. در گزارش روز دوشنبه اعلام کرد که میزان تقاضا برای این گوشی هوشمند در سه ماهه اول سال جدید ممکن است به پایین‌تر از آن چیزی که قبلا پیش بینی شده بود، نزول پیدا کند. Zhang در این گزارش می‌گوید:« بعد از اینکه موج اول فروش آیفون 10 به پایان رسید، مسئولین نگرانند که قیمت گزاف این مدلt تقاضا برای خرید آن را در سه ماهه اول سال کاهش دهد.»

طبق hمار تحلیل گران، به دلیل کاهش تقاضا در برخی از نمایندگی‌های اپل، میزان فروش این محصول از 30 میلیون دستگاه در سه ماهه پایانی سال 2017 احتمالا به 10 میلیون دستگاه در سه ماهه اول سال جدید سقوط خواهد کرد. تحلیل گران گرانی قیمت این گوشی و همچنین عدم وجود قابلیت نوآورانه چشم گیر را از دلایل اصلی کاهش خرید مردم اعلام کرده‌اند.

با افزایش ارزش بازار شرکت اپل به 1 ترلیون دلار، این شرکت روی آیفون 10- که آن را به عنوان یک سمبل برای 10 ساله شدن آیفون عرضه کرد- حساب زیادی باز کرده است. شرکت رقیب اپل، سامسونگ- که از ترومای گلکسی نوت 7 جان سال به در برد، اپل را با چالش‌های جدید مواجه کرده است. در این بین، شرکت‌های چینی تولید کننده گوشی هوشمند مانند هوآوی، اوپو و شیائومی نیز توانسته‌اند با خلاقیت و ابتکار، تعداد زیادی از کاربران را در بازار بزرگ کشور چین و حتی هند به سمت خود بکشانند.

طبق گزارش تحیللی Cowen & Co.,، کاربران اپل ظاهرا مدل‌های ارزان‌تر آیفون را ترجیح می‌دهند. در این گزارش اشاره شده است که آیفون 10 به اندازه قیمت 999 دلاری‌اش، قابلیت‌های جدیدی ارائه نمی‌کند که برای کاربران جذاب باشد.

آیفون 10 با قابلیت‌هایی نظیر تشخیص  چهره و برنامه‌های مرتبط با تکنولوژی واقعیت مجازی عرضه شده اما برنامه‌های پشتیبانی کننده از واقعیت افزوده ندارد که همین مسئله یکی از دلسرد شدن کاربران، از خرید این محصول است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا