تکنولوژی

کاهش سقف خرید از آمازون برای استفاده از ارسال رایگان

آمازون در رقابت با شرکت وال مارت، تغییری در قانون خود اعمال کرد و سقف حداقل خرید از سایت به منظور استفاده از ارسال رایگان سفارشهایش را کاهش داده و به 25 دلار رساند. اگرچه این تغییر ظاهرا هفته گذشته به اجرا درآمده است ولی تا به امروز خبر رسمی آن منتشر نشده بود. خبر اعمال این تغییر برای اولین بار در وب سایت BestBlackFriday منتشر شد.

این دومین بار است که در سال جاری، شرکت آمازون سقف حداقل خرید خود را کاهش می‌دهد. این شرکت در ماه فوریه نیز میزان حداقل خرید از وب سایت آمازون برای استفاده از ارسال رایگان را از 49 دلار به 35 دلار کاهش داده بود و حالا این رقم به 25 دلار رسیده است. بیش از یک دهه قبل که آمازون شرکت خود را راه اندازی کرد، میزان سقف حداقل خرید برای ارسال رایگان محصولات به مشتریان دقیقا همین 25 دلار بود و از سال 2013 این شرکت به مرور زمان این رقم را بالاتر برد.

یکی از دلایلی که آمازون سقف حداقل خرید برای استفاده از ارسال رایگان را پایین آورده، به این خاطر است که قصد دارد بخش پرایم خود را محبوب‌تر کند( قسمت Prime آمازون، تمام هزینه‌های ارسال محصولات مشتریان را بدون در نظر گرفتن سقف خرید، تقبل می‌کند). البته به نظر می‌رسد زمانی که سقف خرید 49 دلار بود، آمازون پرایم بیشترین نتیجه را در پی داشت زیرا به مشترکان این امکان را می‌داد تا سفارش‌های کوچک‌تری را ثبت کنند.

اما در ماه ژانویه، شرکت والمارت پیشنهاد “ارسال رایگان در دو روز” را برای سفارشات کمتر از 35 دلار و بدون نیاز به پرداخت وجه اشتراک، اعلام کرد. این پیشنهاد ویژه والمارت، محبوبیت این شبکه خرید اینترنتی را دو چندان کرد. آمازون نیز دقیقا یک هفته، سقف خرید برای ارسال رایگان سفارشات مشتریان خود را کاهش داد. تغییرات اخیر اعمال شده توسط آمازون نشان می‌دهد که این شرکت در رقابت تنگاتنگی با والمارت قرار دارد.

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا