تکنولوژی

چند توصیه برای شادکاری

نام نویسنده: کارل استایب

آیا تاکنون برای شما پیش آمده که در محل کارتان به شدت احساس خستگی کنید و به‌طور پی در پی به ساعت‌تان نگاه کنید و انتظار پایان ساعت کاری را بکشید؛ چرا که دیگر انرژی کافی برای کار کردن را در خود احساس نمی‌کنید. شاید پاسخ بسیاری از شما به این سوال مثبت باشد. حال سوال اینجاست که چه می‌توان کرد تا در تمام ساعات کاری با انرژی و پرتوان بود و به بهترین شکل کار کرد؟ در اینجا چند توصیه در ارتباط با جلوگیری از خستگی در محل کار و تقسیم انرژی طی ساعات طولانی کاری ارائه شده است:

۱-حرکت کنید

سعی کنید به‌طور متناوب در محل کارتان قدم بزنید و به این وسیله به گردش بهتر جریان خون در بدنتان کمک کنید و مغزتان را بیدار نگه دارید. رفتن به آبدارخانه و نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه بهانه خوبی برای حرکت کردن است.

۲-غذاهای پر انرژی بخورید

غذاهایی که ما قبل از رفتن به سر کار و درطی یک روز کاری می‌خوریم دارای تاثیر چشمگیری بر سطح انرژی و توان‌مان در محل کار است. به‌طور کلی غذاهایی که نسبت متعادلی از پروتئین، کربوهیدرات‌ها و چربی را در خود دارند به ثابت ماندن میزان قند خون کمک کرده و جسم و روح ما را شاداب نگه می‌دارند.

۳-بعد از ظهر‌ها قهوه و شکلات بخورید

برای بسیاری از کارمندان و حتی مدیران، ساعات بعد از ظهر ساعاتی کسالت‌بار و همراه با خستگی است در حالی که با ترکیبی از قهوه و شکلات می‌توان این احساس منفی را از خود دور کرد.

۴-کارهای معنی‌دار و حتی چالش‌برانگیز انجام دهید

یکی از بهترین راه‌ها برای فرار از احساس خستگی و کسالت رفتن به سراغ کارهای چالش برانگیزی است که ذهن شما را قلقلک دهد و مغزتان را دوباره هوشیار و آماده سازد.

۵-در کارتان تنوع ایجاد کنید

کارهای تکراری و یکنواخت مانند امضای ورقه ها، پر کردن فرم‌ها یا چک کردن ایمیل‌ها به مدت طولانی شما را خسته می‌کند.  پس برای جلوگیری از این احساس آنها را پشت سر هم انجام ندهید بلکه به جای این کار ما بین آنها به یکسری فعالیت‌های متفاوت و متنوع مانند قدم زدن در محل کار و انجام کارهای متفرقه‌ای که حس انجامشان را دارید بپردازید.

۶-نگرانی‌ها را از خود دور کنید

دیل کارنگی در این باره می‌گوید: «۹۹ درصد چیزهایی که مدیران نگران‌شان هستند هیچ‌گاه اتفاق نمی‌افتند.» پس هیچ گاه اجازه ندهید نگرانی‌ها و استرس‌های بی‌مورد شما را از پا درآورند.

۷-کاری را انجام دهید که دوستش دارید

مدیرانی که عاشق کارشان هستند بسیار پرانرژی‌تر از مدیرانی هستند که دل خوشی از کارشان ندارند و از روی ناچاری آن را انجام می‌دهند بنابراین حتی اگر شغل‌تان برای شما ایده‌آل و رویایی به نظر نمی‌رسد هم به دنبال جنبه‌های مثبت‌تر و دلپذیرتر در آن بگردید و آن را برای خود هیجان‌آور ‌سازید.

۸- برای مدتی کوتاه از انجام کارهای روزمره و تکراری پرهیز کنید

اگر احساس خستگی و کسل بودن در محل کار به پدیده‌ای مزمن و آزاردهنده برای شما تبدیل شده بهتر است برای مدتی کوتاه مثلا یک هفته انجام کارهای روزمره و یکنواخت‌تان را متوقف کرده و سعی کنید وظایف‌تان را با روش‌هایی متفاوت و مبتکرانه انجام دهید.

منبع: کتاب Work Happy Now

منبع : دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا