تکنولوژی

پیشنهادها و توصیه‌های اوباما و زاکربرگ به استارتاپها

اوباما و مارک زاکربرگ روز جمعه گذشته  در همایش بین‌آلمللی کارآفرینی (‌ Global Entrepreneurship Summit)‌ در سیلیکون ولی پیشنهاد های اقتصادی ویزه ای  در مورد ترکیب تجارت و تکنولوژی به کارآفرینان و تجار خرده پا در سراسر دنیا ارایه کردند.

مارک و باراک هردو از استارتاپ های سرتاسر دنیا تقاضا کردند که حمایت و فعالیت بیشتری در حوزه اتصال به اینترنت وایجاد  موقعیت ها وتولید ابزارهای جدید از خود نشان دهند تا شرکتها تکنولوژیک کمتر برجسته در سرتاسر دنیا بتوانند شرکا و اسپانسرهای جدید پیدا کرده و کسب و کار خود را رونق دهند.

اوباما در این همایش گفت:

” ظاهرا شروع یک تجارت و کسب وکار  جدید چندان آسان نیست . باید حتما به سرمایه چشم گیری دسترسی داشت. به این منظور هم شخص باید با اسپانسرهای مناسب ارتباط برقرار کند و انها را بشناسد. باید برای اینگونه افراد راهنما و  و مربی وجود داشته باشد که بتوانند ایده های نو و جدید خود را عملی کنند.”

زاکربرگ اما به برنامه جدید فیس بوک، Fbstart  اشاره کرد. Fbstart  برنامه جدید تولید شده توسط فیسبوک است که به استارتاپ های موبایل کمک میکند تا بتوانند برنامه ها و اپلیکیشن های خود را تولید و گسترش دهند. استارتاپ هایی که در این برنامه ثبت نام کرده و مورد قبول واقع شوند ، می توانند از برنامه های راهنما و همچنین بیش از 80 هزار ابزار و سرویس رایگان بهره ببرند.

Fbstart  قسمتی از برنامه دراز مدت Internet.org شرکت فیس بوک است که با هدف دست یابی تمامی کشورهای جهان به شبکه اینترنت پایه کذاری شده است.

بعد از همایش مارک ویدیویی از طریق ابزار Facebook Live broadcast در صفحه خود منتشر و به همراه باراک اوباما جلسه مجازی پرسش و پاسخ برای علاقه مندان برگزار کرد که طی آن بازهم به اهمیت تولید ابزار های خلاقانه دیجیتالی برای شکوفا شدن بیشتر استارتاپ ها اشاره کردند.

مارک طی گفتگوی ویدیویی انلاین عنوان کرد:

” همیشه ابزار های جدیدی وجود دارد اما این مردم هستند که در حقیقت تغییر ایجاد می کنند.ابزار به همراه اتصال، دو عامل مهم و اصلی برای همه افراد جهان است اما  باید مطمن باشیم که تجار و کار آفرینان نوپا شرایط استفاده از این دو عامل اصلی  را دارا هستند.”

اوباما نیز اشاره کرد که دولت وظیفه دارد از اینگونه پروژه ها حمایت کند . وی اعلام کرد:

” ما تصمیم داریم تا هرچه بیشتر بتوانیم کارآفرینان نوپارا برای خلق فرصت های بیشتر حمایت کنیم . ما با حمایت از این گونه موارد نه فقط به شرکت های خرده پا امکان ایجاد کسب و کار بهتر و پر رونق تر ارایه می کنیم بلکه می توانیم در کل، رفاه عمومی جامعه را بهبود ببخشیم.”

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا