تکنولوژی

پهپاد رویایی با دوربین 100 مگاپیکسلی

هاسلبلاد را به دوربین‌های گران‌قیمت و بسیار با کیفیتش می‌شناسیم و شرکت DJI را به پهپادهای با قابلیت و متنوع و قطعا ترکیب همکاری این دو می‌تواند به یک معجزه شبیه شود! دو شرکت حدود سه هفته قبل اعلام کرده بودند که نخستین پهپاد مجهز به دوربین 100 مگاپیکسلی را برای عکسبرداری هوایی می‌سازند و حالا مشخصات بیشتری از این محصول رویایی منتشر شده است. حالا می‌دانیم که این محصول ترکیبی از پهپاد Dji M600 و گیمبال Ronin-MX به همراه دوربین هاسلبلاد H6D-100c خواهد بود. 

البته این همکاری نباید خیلی هم باعث شگفتی شود چراکه میدانیم اوایل امسال شرکت چینی DJI اعلام کرد که بخش عمده سهام هاسلبلاد را می‌خرد و بعد از این دو شرکت تیم‌های مشترکی را برای تولید دوربین‌های پهپادها انجام دادند. 

البته زمانی که دو شرکت از عبارت « نخستین در جهان » برای معرفی این محصول استفاده کردند کمی تعجب برانگیختند چراکه تک تک این محصولات به تنهایی در بازار قابل خرید هستند و در واقع این سیستم همین الان هم موجود  است که می‌توان همین پلتفرم را هم ساخت شاید موضوع جذاب این باشد که این محصول به صورت یک بسته‌بندی ارایه می‌شود که قیمت آن از قیمت خرید تک تک محصولات داخلی کمتر است. البته هنوز نه هاسبلاد و نه DJI به قیمت این محصول اشاره نکرده‌اند. 

در مورد قیمت این محصول به صورت جداگانه باید گفت که هم اکنون خرید مجموع آنها ( بدون احتساب لنز ) حدود 40 هزاردلار ( در حدود 152 میلیون تومان ) هزینه دارد. 33 هزار دلار قیمت دوربین H6D-100c هاسلبلاد است و قیمت پهپاد M600 Pro هم 5000 دلار و گیمبال Ronin-MX هم 1600 دلار است.

بر اساس اعلام دو شرکت در سه ماهه سوم سال 2017 باید منتظر این محصول باشیم. 

فیزوان هم وارد می‌شود

اما خبر غافلگیرکننده دیگر اینکه شرکت سازنده دوربین‌های مدیوم فرمت Phase One هم گفته دوربین‌های 100 مگاپیکسل  سری LUX و LUX-RS این شرکت حالا قابلیت استفاده روی پهپاد DJI M600  و  M600 Pro را دارند. این همکاری Phase One و پهپادهای DJI مشابه مشارکت هاسبلاد با شرکت DJI نیست بلکه به دلیل آن اتفاق افتاده که کیت توسعه نرم‌افزاری DJI اجازه می‌دهد که شرکتهای دیگر هم بتوانند محصولات خود را با نرم‌افزارهای DJI سازگار کنند. به این ترتیب میتوان انتظار داشت که شما باید Phase One و پهپاد DJI را جداگانه خریداری کنید و این محصول به صورت پکیج ارایه نخواهد شد. 

اما این 100 مگاپیکسلی شدن دوربین‌های پهپادی به این معنی است که آنها عکسهای بسیار با کیفیتی می‌گیرند که دوربین‌های فعلی تعبیه شده روی پهپادها قادر به انجام آن نیستند. 

اما در مورد دوربین Phase One و نصب آن روی این سری پهپادهای DJI باید این نکته را گفت که هر دو دوربین LUX و LUX-RS ( که تا پیش از این هم در بازار موجود بوده‌اند )   از طریق یک کنترلر مستقل زمینی قادر به فعالیت‌های عکاسی هستند این یعنی کنترل کننده پهپاد با عکاس آن دو شخص مختلف خواهند بود. نکته دیگر اینکه مجموع وزن دوربین Phase One و لنز 80 میلی متری آن از دوربین H6D-100c هاسبلاد حدود یک و نیم کیلوگرم سبک‌تر خواهد بود این سبک‌تر بودن دوربین منجز به ذخیره شدن میزان شارژ بیشتر و در واقع طول زمان بیشتر پرواز پهپاد می‌شود. 

مرتبط : 

– گشتی در جهان هاسلبلاد X1D

– رونمایی هاسلبلاد از دو سوپردوربین 50 و 100 مگاپیکسلی

– تولید کننده مشهور پهپاد بخشی از سهام هاسلبلاد را خرید 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا