تکنولوژی

پشتیبانی فتوشاپ از Surface Dial مایکروسافت

شرکت Adobe اعلام کرد که پس از آپدیت Creative Cloud این شرکت در سال 2018، پشتیبانی از دستگاه «Surface Dial» مایکروسافت نیز به برنامه فتوشاپ اضافه خواهد شد. شرکت Adobe در ادامه عنوان کرده که این دستگاه پس از انتشار آپدیت جدید باید توسط کاربران به برنامه فتوشاپ اضافه شود و استفاده از آن به صورت پیش‌فرض در این برنامه ممکن نخواهد بود، بنابراین ممکن است اجرای ویژگی‌های این دیوایس در ابتدای کار با چند باگ جزئی همراه باشد. علاقه‌مندان به استفاده از سرفیس دایال مایکروسافت باید از یک کامپیوتر مجهز به بلوتوث و آخرین نسخه ویندوز 10 استفاده کنند و ضمنا استفاده از امکانات سرفیس دایال در حال حاضر تنها در حین استفاده از Brush‌ های مختلف فتوشاپ قابل استفاده است و فعلا برای دیگر امکانات این برنامه قابل به‌کارگیری نیست. همانطور که در تصویر پایین مشاهده میکنید، کاربران با استفاده از ویژگی‌های surface Dial می‌توانند سایز، غلظت و دیگر پارامترهای قلم فتوشاپ را تنظیم کنند.

هنوز مشخص نیست که چرا مایکروسافت و Adobe اینقدر دیر به‌فکر استفاده از این دستگاه بی‌نظیر در فتوشاپ افتادند و اینکه چرا برای استفاده از سرفیس دایال تا این حد محدودیت وجود دارد. با این حال از آنجایی که مایکروسافت به‌تازگی سرفیس بوک 2 را هم معرفی کرده، این فشار از طرف کاربران فتوشاپ به‌وجود آمده که چرا شرکت Adobe به نیازهای کاربران خلاق فتوشاپ توجهی ندارد و تا به‌امروز به‌کارگیری Surface Dial در فتوشاپ را به‌ تاخیر انداخته است.

نکته عجیب اینکه نتایج استفاده از دیگر دستگاه‌های مشابه سرفیس دایال روی برنامه فتوشاپ نشان می‌دهد که پشتیبانی از چنین دستگاه‌هایی توسط فتوشاپ خیلی هم کار دشواری نیست و ظاهرا شرکت Adobe در همکاری با مایکروسافت در این زمینه کمی تنبلی به‌خرج داده است! امیدواریم تا زمان رونمایی از «سرفیس استودیو» جدید تمام ویژگی‌های این دستگاه هم توسط برنامه فتوشاپ به‌طور کامل پشتیبانی شود تا طراحان نهایت لذت را تجربه کنند.

ویدئوهای مرتبط:

کارکردن با سرفیس دایال روی سرفیس استودیو

کارکردن با سرفیس دایال روی میز کار

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا