تکنولوژی

پردازنده جدید اینتل با سرعت پردازشی 5 گیگاهرتزی معرفی شد

اینتل در ماه مه میلادی از اولین مدل‌های پردازنده‌های نسل یازدهمی‌تایگرلیک سری H برای لپتاپ‌های قدرتمند رونمایی کرد و اکنون در نمایشگاه کامپیوتکس 2021، از دو پردازنده سری U نیز پرده برداشت.

به گفته اینتل، یک نسخه از این پردازنده‌های جدید سری U به سرعت کلاک 5 گیگاهرتزی مجهز  خواهد بود. و اما در خصوص و جزییات مربوط به این دو محصول جدید باید گفت که مدل نخست Core i7-1195G7 نام دارد که قوی‌ترین تراشه در میان مدل‌های سری U به شمار می‌رود. مدل دوم نیز Core i5-1155G7 نام دارد که در حال حاضر عنوان قوی‌ترین پردازنده از نوع Core i5 یدک می‌کشد.

همانند نسخه اصلی پردازنده‌های نسل یازدهمی‌سری U، این چیپ‌های جدید نیز در محدوده 12 تا 28 وات کار می‌کنند. همچنین هر دو پردازنده در پیکربندی‌های چهار و هشت هسته‌ای قابل خرید هستند و به تراشه گرافیکی یکپارچه Iris Xe اینتل مجهزند.

طبق اطلاعات منتشر شده، پردازنده Core i7-1195G7 از سرعت کلاک پایه 2.9 گیگاهرتزی بهره می‌برد که از طریق فناوری توربو بوست مکس 3 اینتل، سرعت پردازش تک هسته‌ای آن تا 5 گیگاهرتزی قابل ارتقاست.

مدل Core i5-1155G7 نیز از توان پردازشی حداقلی 2.5 گیگاهرتزی برخورد ار است که تا سرعت 4.5 گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند.

رسیدن به چنین سرعت پردازش بالایی، دستاوردی بزرگ برای شرکت اینتل و خبری نویدبخش برای تولیدکنندگان انواع لپتاپ به شمار می‌رود که البته این مسئله، به سود خریداران و کاربران لپتاپ نیز خواهد بود.

اینتل در کنار این دو پردازنده، از نسل جدید مودم‌های 5G خود نیز برای استفاده در لپتاپ‌ها پرده برداشت. این تراشه تحت عنوان Intel 5G Solution 5000 شناخته می‌شود و تولیدکنندگان می‌توانند آن را در انواع لپتاپ‌ها با طراحی‌های مختلف تعبیه کنند.

این مودم 5G نتیجه همکاری میان شرکت‌های اینتل، مدیاک و Fibocom است و می‌تواند تا فرکانس 6GHz 5G راپشتیبانی کند. اینتل اعلام کرد که در آینده نزدیک، شرکت‌های ایسر، ایسوس و اچ‌پی لپتاپ‌های جدید خود را مجهز به پردازنده‌های جدید سری تایگر لیک و همچنین مودم 5G Solution 5000 وارد بازار خواهند کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا