تکنولوژی

پرداخت غرامت 2 میلیارد دلاری اپل به نوکیا

اپل و نوکیا بالاخره بر سر مسئله حق ثبت اختراعی که مدت‌ها در جریان بود، به توافق رسیدند. طی این توافق اپل قبول کرد که برای استفاده از تکنولوژی شرکت نوکیا در چند سال آینده، ابتدا باید مبلغی را به این شرکت فنلاندی پرداخت کند. هنوز رقم دقیق توافق مذکور اعلام نشده اما با توجه به گزارش مالی سه‌ماهه نوکیا احتمال می‌رود که این مبلغ حدود 2 میلیارد دلار باشد.

نوکیا در گزارش مالی ماه ژوئیه اعلام کرد که درآمد این شرکت در سه‌ماهه دوم سال 2017 با افزایش 1.7 میلیارد پورویی همراه خواهد بود. با توجه به این گزارش می‌توان حدث زد که این رقم از پرداخت خسارت اپل به این شرکت به‌دست خواهد آمد. البته در این گزارش به نام کمپانی اپل اشاره نشده است. با این وجود، روابط عمومی شرکت نوکیا در پاسخ به سوالات خبرگزاری‌ها، پرداخت چنین مبلغی از سوی اپل را تایید کرده است. این خبر مطمئنا یک پیروزی بزرگ برای نوکیا محسوب می‌شود. این توافق یکی از معدود دعواهایی است که در آن اپل محکوم به پرداخت شده است.

ضمنان اپل در قبال فروش آیفون‌هایی که از تکنولوژی نوکیا در آنها استفاده می‌شود هم باید همواره مبلغی را به نوکیا پرداخت کند و این یعنی نوکیا هم از فروش آیفون درآمدی را کسب خواهد کرد. لازم به‌ذکر است که نوکیا و اپل 6 سال پیش هم بر سر یک حق اختراع، با یکدیگر به توافق رسیده بودند و طبق گزارش‌های منتشر شده درباره توافق مذکور، اپل موظف به پرداخت 800 میلیون یورو و درصدی از فروش هر دستگاه آیفون به کمپانی نوکیا شده بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا