تکنولوژی

وضعیت وخیم شرکت توییتر بعد از بازگشت جک دورسی

طی دوسال اخیر و بعد از بازگشت Jack Dorsey به سِمت مدیریت عامل توییتر، اتفاقات زیادی در این شرکت افتاده است مثلا نحوه عملکرد Timeline پروفایل‌های شبکه تغییرپیدا کرده، توییتر حق  پخش برنامه‌های شبکه NFL را به دست آورد( که بعدا دوباره این حق را از دست داد)، این شرکت برنامه ویدیویی Vine خود را حذف کرد و هفته گذشته تغییر اساسی دیگری در تنظیمات توییت‌های کاربران ایجاد کرد که طی آن تعداد کاراکترها در یک توییت از 140 عدد به 280 عدد افزایش یافته است.

دورسی علاوه بر سِمت خود در توییتر، به شغل دوم خود به عنوان مدیر عامل شرکت پرداخت موبایل Square نیز ادامه می‌دهد.

اما تمام تغییرات اعمال شده در توییتر، چیزی از اعتماد سرمایه گذاران به این شرکت کم نکرده است. سهام توییتر از زمان بازگشت دورسی به عنوان مدیر عامل در اکتبر 2015، به میزان 40 درصد افت داشته است و همچنین آمار منتشر شده مربوط به درآمد این شرکت نیز اصلا رضایت بخش نیست.

رشد درآمدهای توییتر نیز متوقف شده است. طبق گزارش منتشر شده توسط خود توییتر، درآمد این شرکت طی سه ماهه اخیر، 574 میلیون دلار بوده است در حالیکه طی همین زمان در سال گذشته، 602 میلیون دلار بوده است. به علاوه شرکت توییتر همچنان یک شرکت بدون سوددهی است. در سه ماهه دوم سال جاری، این شرکت به میزان 116.5 میلیون دلار ضرر خالص داشته است درحالیکه طی همین دوران در سال گذشته، میزان ضرر شرکت 107 میلیون دلار بوده است.

اما در طرف دیگر، شرکت Square با افزایش ارزش سهام روبروست و بعد از تبدیل شدن به یک شرکت عمومی به میزان 120 درصد رشد داشته است.

اگرچه توییتر، تریبون بزرگی برای اکثر هنرمندان، خبرنگاران و البته ریاست جمهوری ایالات متحده است، اما پلت فرمیست که نتوانست در بخش جذب کاربر چندان موفق عمل کند. توییتر در سه ماهه اخیر، رشد صفر درصد در زمینه تعداد کاربر داشته است.

اما با این وجود، این شرکت با امیدواری زیادی به روی قسمت‌های خوشبینانه‌تر آمار خود تاکید کند مانند رشد دو رقمی! تعداد کاربران فعال روزانه که البته اعلام نشده است که چه تعداد از کاربران را شامل می‌شود. از آنجاییکه این رقم تنها قسمتی از آمار شبکه توییتر است که با افزایش روبرو بوده است، بعید نیست که بازهم بتواند برای توییتر نوید بخش باشد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا