تکنولوژی

ورود اینتل به عرصه خودروهای خودران

شرکت اینتل در حال آماده سازی جهت ورود به بازار خودروهای خودران است. رویترز گزارش داد: اینتل شرکت Mobiley که در گذشته وظیفه ساخت سیستم اتوپایلوت خودروهای شرکت تسلا را بر عهده داشته را با قیمت 15 میلیارد دلار خریداری کرده‌است.

طبق گزارش سایت خبری “TheMaker”شرکت Mobiley پس از ساخت تکنولوژی که در نسخه اولیه سیستم اتوپایلوت خودروهای شرکت تسلا مورد استفاده قرار گرفت، به عناون تامین‌کننده سیستم‌های جلوگیری از برخورد برای خودروهای بدون راننده جای ‌پای خود را در بین شرکت‌های قدرتمند در این زمینه محکم کرده است. پس از این موفقیت، هردو شرکت همکاری‌های خود را تا سال 2016 ادامه دادند.

اینتل و Mobiley اخیرا همکاری‌هایی با شرکت BMW داشته‌اند و این شرکت معتبر آلمانی قصد دارد 40 خودروی بدون راننده خود را تا اواخر سال 2017 به صورت آزمایشی به خیابان‌ها بفرستد. گفته می‌شود خودورهای بدون راننده این شرکت تا سال 2021 آماده عرضه به مشتریان خواهند بود.

هجوم اینتل به عرصه تکنولوژی خودروهای بدون راننده خیلی هم شگفت‌انگیز نبود. اوایل سال گذشته، شرکت اینتل با همکاری دانشمندان آلمانی دانشگاه Damrstadt قصد داشتند با استفاده از متدهای پیشرفته و به‌کارگیری داده‌های بصری بازی GTA، رانندگی خودکار را به خودروها آموزش دهند.

منبع 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا