تکنولوژی

هک شدن تلفن همراه رییس دفتر کاخ سفید

مقامات کاخ سفید تایید کرده‌اند که تلفن همراه جان کلی رییس دفتر رییس جمهور برای ماه‌ها هک شده بوده است. 

به گزارش Politico کشف این موضوع باعث نگرانی‌هایی در بین مقامات آمریکایی شده احیانا چه نوع دیتا و اطلاعاتی در طی صدارت جان کلی بر اداره امنیت آمریکا از این طریق لو رفته است. 

بخش آی تی کاخ سفید این نفوذ در تلفن همراه جان کلی را کشف کرد آن هم بعد از آنکه خود کلی تلفن همراهش را در تابستان گذشته به این بخش داد تا ببینند چرا دستگاه خوب کار نمی‌کند و به روز نمی‌شود. جان کلی به بخش آی تی گفته بود که تلفن همراهش ماه‌هاست دچار این مشکل بوده است. 

سخنگوی کاخ سفید گفته که جان کلی از زمان انتساب به سمت ریاست دفتر کاخ سفید از آن تلفن همراهش استفاده نکرده و برای ارتباطات رسمی از موبایل‌های دولتی استفاده کرده که برای تماس‌های رسمی به کار برده می‌شود. 

تلفن همراه رییس دفتر کاخ سفید توسط بخش آی تی مورد آزمایشهای مختلف قرار گرفته تا کشف شود چه نوع اطلاعاتی از آن به سرقت رفته در عین حال بخش آی تی کاخ سفید گفته بسیاری از امکانات این گوشی از کار افتاده بوده است. 

افشای این هک تلفن همراه در زمانی اتفاق می‌افتد که مشخص شده برخی از مقامات رسمی کاخ سفید از جمله جارد کوشنر و ایوانکا ترامپ از ایمیل‌های شخصی خود در ارتباطات دولتی استفاده می‌کرده‌اند همان چیزی که هیلاری کلینتون در هنگام انتخابات ریاست جمهوری به آن متهم بود. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا