تکنولوژی

نسخه جدید Androide Wear 2.0 منتشر شد

شرکت گوگل آخرین نسخه مخصوص ابزارهای پوشیدنی که تحت عنوان Androide Wear 2.0 عرضه می‌شود را به طور آزمایشی (Beta ) در دسترس برنامه نویسان قرار داد. نسخه Beta همیشه قبل از انتشار نهایی  سیستم عامل عرضه می‌شود تا هر کس می‌خواهد آن را امتحان کند و بازخوردهای خود را اعلام کند. 

در این نسخه قابلیت‌های مهمی اضافه شده ،بسیاری از باگ‌ها درست شده و همچنین ویژگی‌های زیادی بهبود عملکرد پیدا کرده‌اند.

سیستم عامل اندروید مخصوص ابزار‌های پوشیدنی از سال 2015 تا کنون قابلیت همگام سازی) Pair) با گوشی‌های آیفون را دارد. اما در این نسخه جدید، برنامه نویسان می‌توانند برنامه‌های خود را به آیفون‌های همگام شده با ساعت‌های هوشمند، تعمیم دهند.همچنین در این نسخه از اندروید ، آپدیتی مخصوص Wearable Support Library عرضه شده است .

همانطور که اشاره شد، عملکرد چند قابلیت قدیمی این نسخه بهبود یافته و همچنین تعدادی از باگ‌های موجود، تصحیح شدند. مثلا Navigation Drawer بهبود کیفیت پیدا کرده است، پشتیبانی از شبیه سازی Host Card در قابلیت NFC  ( ارتباط حوزه نزدیک) و پشتیبانی از تنظیمات ProGuard نیز به این نسخه اضافه شده‌اند.

در حال حاضر فعلا فقط طراحان برنامه‌های مخصوص ابزارهای پوشیدنی اندرویدی،می‌توانند با دانلود این نسخه بتا، از قابلیت‌های جدید آن  بهره ببرند و گوگل هنوز تاریخ عرضه نهایی نسخه مخصوص کاربران عادی را اعلام نکرده است  و فقط اشاره کرده که اوایل فوریه می‌توانیم منتظر ورود آن باشیم.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا