تکنولوژی

نخستین آکادمی رسمی توسعه iOS

شرکت اپل با همکاری دانشگاه Naples Federico II اولین آکادمی توسعه iOS را در فضای این دانشگاه راه‌اندازی خواهد کرد.

قرارداد منعقد شده میان اپل و این انستیتو آموزشی به آن معنا خواهد بود که چیزی در حدود 200 دانش‌آموز امکان حضور در برنامه‌های آموزشی اپل را خواهند داشت. طول دوره‌های آموزشی بیش از 9 ماه خواهد بود و متخصصان اپل و استادان این دانشگاه به‌طور مشترک محتوای آموزشی مورد نیاز را تهیه و تنظیم خواهند کرد.

Luca Maestri مسئول امور مالی شرکت اپل تاکید کرده که شرکتش از راه‌اندازی اولین آکادمی توسعه iOS در اروپا به وجد آمده است. دانشگاه Naples Federico II  یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان و قدیمی‌ترین دانشگاه عمومی در ایتالیا به حساب می‌آید.

Maestri بر این نکته نیز تاکید دارد که تعداد قابل توجهی از توسعه‌دهندگان خلاق سیستم‌عامل iOS اروپایی هستند و راه‌اندازی این مرکز جدید می‌تواند مهارت و توانایی‌های مورد نیاز برای موفقیت در حوزه تکنولوژی را در اختیار نسل جدید قرار دهد.

در طول ترم اول تحصیلی، مهارت‌های دانش‌آموزن در توسعه سیستم‌عامل iOS بهبود خواهد یافت و در ترم دوم، دانش‌آموزان از کدنویسی فراتر رفته و راه‌اندازی یک استارت‌آپ یا آموزش برای طراحی یک برنامه موفق را فراخواهند گرفت.

به گزارش وب‌سایت Mac Rumors، در طول این دوره دانش‌آموزان به طور انفرادی و گروهی برنامه‌هایی را طراحی خواهند کرد و نتیجه کار نیز در اپ‌استور اپل قرار خواهد گرفت.

بدنیست بدانید اپل استور در حال حاضر چیزی بیش از 75 هزار شغل در ایتالیا ایجاد کرده و راه‌اندازی آکادمی توسعه iOS نیز ابزارهای لازم به منظور افزایش رقم یادشده را پیش روی شرکت‌کنندگان قرار خواهد داد.

آن‌طور که از شواهد امر پیداست، در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی مراکز توسعه نرم‌افزاری در دیگر کشورهای اروپایی نیز خواهیم بود. با این وجود، مسئولان اپل هنوز به‌طور رسمی اعلام نکرده‌اند پروژه بعدی این شرکت در چه کشوری استارت زده خواهد شد.

راهکارهای مشابهی نیز در کشور هند در حال پیاده‌سازی است تا اپل مرکز طراحی و توسعه مشابهی را تا سال 2017 میلادی در حیدرآباد راه‌اندازی کند.

دانش‌آموزان علاقمند به شرکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه یادشده، از همین حالا فرایند ثبت‌نام را انجام دهند. این برنامه برای شرکت‌کنندگان اروپایی کاملا رایگان بوده اما آزمون‌های تسلط به زبان انگلیسی یا ایتالیایی از دانش‌آموزان به عمل خواهد آمد. علاوه بر این، بورس‌های تحصیلی متفاوتی که توسط این دانشگاه ارائه شده می‌تواند هزینه‌های زندگی برخی از شرکت‌کنندگان در این طرح را نیز تامین کند.

در طرف مقابل، افراد متخصص و توسعه‌دهندگان علاقمند نیز می‌توانند به‌منظور همراهی در این طرح، ثبت‌نام کنند. آن‌طور که عنوان شده از اکتبر سال 2016 میلادی شاهد آغاز این طرح آموزشی خواهیم بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا