تکنولوژی

مک‌بوک پرو جدید با تغییرات اساسی در راه است

بر اساس شواهد و قرائن موجود، شرکت اپل در حال آماده‌سازی مک‌بوک پرو جدیدی است که پس از گذشت چهارسال، تغییرات اساسی را پیش روی کاربران این دستگاه‌ الکترونیکی محبوب قرار خواهد داد.

وب‌سایت بلومبرگ شنیده‌هایی را از افراد آگاه (که البته نامی از آن‌ها ذکر نشده) نقل کرده که دیدی کلی از به‌روزرسانی‌های ویژه برای مک‌بوک پرو جدید اپل به‌دست می‌دهد. بر اساس این اطلاعات، نوت‌بوک جدید اپل باریک‌تر از نسخه‌های پیشین بوده و از صفحه‌نمایش ثانویه برای تعبیه کلیدهای عملیاتی صفحه‌کلید بهره‌مند خواهد شد. علاوه بر این، استفاده از پردازنده گرافیکی قدرتمندتر و با بازده بالاتر نیز از جمله تغییرات اساسی در این محصول جدید خواهد بود. 

با این وجود، بلومبرگ عنوان کرده مک‌بوک پروی جدید در رویدادی مستقل از آنچه در تاریخ 7 سپتامبر برای رونمایی از نسل جدید آیفون در نظر گرفته شده پیش روی مشتاقان قرار خواهد گرفت. 

در سال مالی گذشته فروش مک شامل سری پرو با افزایش 6 درصدی به 25.5 میلیارد دلار رسید و این در حالی است که فروش آی‌پد اپل با کاهش 23 درصدی به 23.2 میلیارد دلار تنزل یافت. با این تفاسیر، به‌نظر می‌رسد ایجاد تغییرات اساسی در مک‌بوک پروی جدید اپل، راهکاری هم‌سو با افزایش تمایل کاربران برای خرید این محصول شرکت اپل باشد. 

یکی از تغییرات اساسی در نسل جدید مک‌بوک پروهای اپل، استفاده از صفحه‌نمایش ثانویه در قسمت بالای صفحه‌کلید آن خواهد بود که در واقع جایگزینی برای کلیدهای عملیاتی فیزیکی متداول در صفحه‌کلیدها به حساب می‌آید. این پنل، نمایش گزینه‌های کنترل پخش آهنگ را در هنگام اجرای آیتونز نیز به همراه خواهد داشت. قرارگرفتن میان‌برهای کپی و برش متن در هنگام استفاده از نرم‌افزارهای پردازش لغت نیز از دیگر استفاده‌های این نوآوری جدید اپل است. 

کاهش ضخامت از دیگر مشخصه‌های مک‌بوک پرو جدید خواهد بود. علاوه بر این، ترک‌پد حساس به لمس فشاری نیز عریض‌تر خواهد شد. استفاده از تراشه گرافیکی تولیدی Advanced Micro Devices با توان پردازشی بالا هم گزینه جدید پیش روی کاربران خواهد بود. آن‌طور که از شواهد امر پیداست، کارایی و بازده انرژی بالاتر در کنار نیاز به فضای کم‌تر در مقابل رقبا، از جمله دلایلی است که اپل را به استفاده از تراشه گرافیکی پلاریس AMD ترغیب کرده است. علاوه بر این، در طراحی نوت‌بوک جدید اپل استفاده از درگاه ارتباطی یو‌اس‌بی نوع C نیز به عنوان پورت چندکاره برای شارژ، انتقال اطلاعات و برقراری ارتباط با صفحه‌نمایش‌های جانبی درنظر گرفته شده است. انتظار می‌رود اپل تنوع رنگ خاکستری، طلایی و نقره‌ای را نیز به گزینه‌های خرید پیش روی کاربران اضافه کند. 

اضافه شدن تاچ‌آیدی که برای ورود سریع‌تر به سیستم و البته تایید پرداخت‌های انجام شده با اپل‌پی استفاده خواهد شد از جمله گزینه‌های دیگری است که بلومبرگ به آن اشاره کرده است. 

اپل در پاییز پیش رو نسخه جدید سیستم‌عامل مک را با نام Sierra پیش روی کاربران قرار خواهد داد که اضافه شدن Siri، قابلیت‌های جدید برای مدیریت پیام‌ها و تصاویر، ادغام بهتر با سرویس ابری آیکلاود و ذخیره‌سازی بهینه فایل‌ها را به همراه خواهد داشت. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا