تکنولوژی

مصرف غیر معمول باتری در iOS 11.4

برخی گزارشها حاکی آپدیت جدید موبایل و تبلت اپل iOS 11.4  باعث مصرف بیش از اندازه باتری در برخی دستگاه‌ها می شود.

برخی از گزارشهای اولیه حاکی از شکایت کاربرانی است که از تخلیه سریع و غیر معمول دستگاه iOS خود بعد از به روزرسانی به این نسخه خبر داده‌اند. یک کاربر اپل در این زمینه در فوروم مخصوصی که روی سایت اپل ایجاد شده نوشت: آیفون 6 من تا قبل از این به روزرسانی خوب کار می کرد اما بعد از آن به سرعت باتری خالی می‌کند.

برخی از دارندگان آیفون 6  اس نیز در پاسخ به این کاربر نوشته‌اند که تجربه مشابهی بعد از به روزرسانی گوشی خود داشته‌اند. به گفته بعضی از آنها گاهی در حالی که باتری 90 درصد را نشان می‌دهد در کمتر از چند دقیقه به 50 و 20 درصد به سرعت سقوط می‌کند.

آی او اس نسخه 11.4 امکاناتی را به Airplay 2 و پشتیبانی از چند بلندگوی هوشمند  اپل ( Homepod) به همراه ذخیره پیام‌ها در iCloud و برخی بهبودهای اشکالات قبلی به این سیستم عامل اضافه می‌کند.

اپل هنوز تایید نکرده که در این نسخه از iOS باگی وجود دارد.

خاموش کردن وای‌فای و لوکیشن به رفع این مشکل در برخی کاربران کمک کرده است. زمانی که iOS 11 برای نخستین بار در پاییز سال گذشته عرضه شد هم گزارش های مشابهی درباره کاهش سریع باتری در این نسخه از سیستم عامل منتشر شد. البته برخی کاربران هم از crash کردن یا خارج شدن ناگهانی از اپلیکیشن‌ها بعد از به روزرسانی به این نسخه خبر دادند. برخی کارشناسان معتقدند که این مشکل هم می‌تواند مربوط به سیستم عامل باشد اما گاهی هم به اپلیکیشن برمی‌گردد برای همین بهتر است کاربران میزان مصرف باتری اپلیکیشن‌ها را مرتبا تحت نظر داشته باشند تا اگر اپلیکیشنی بیش از اندازه معمول از باتری استفاده می‌کرد را حذف یا غیر فعال کنند.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا