تکنولوژی

لپتاپ گیمینگ شیائومی

سه‌شنبه گذشته شیائومی، هوآوی و اپل از چند محصول جدید خود رونمایی کردند، در نتیجه از نظر تکنولوژی روز شلوغی بود. این کمپانی‌های چینی از گوشی‌های هوشمند جدیدی در مراسم مختلفی در چین و فرانسه رونمایی کردند. اپل نیز با تمرکز بر آموزش آیپد جدیدش را در شیکاگو معرفی کرد.

به همین دلیل تقریبا نزدیک بود یک محصول جدید را از قلم بیندازیم. شیائومی که به خاطر گوشی‌های هوشمندش بر سر زبان افتاده است، سخت‌افزارهای جالب دیگری را هم به بازار می‌دهد. این شرکت که قبل از این تلویزیون و وسایل جانبی مختلفی را روانه‌ی بازار کرده بود، حالا از اولین  لپتاپ مخصوص بازی خودشش رونمایی کرده است.

این اولین لپتاپ ساخته‌ی این شرکت نیست، شیائومی یک نوت‌بوک ایر ام‌آی هم دارد که در دو مدل ۱۲.۵ اینچی و ۱۳.۳ اینچی به فروش می‌رسد. لپ‌تاپ ویژه‌ی بازی ام‌آی شیا‌ئومی ۱۵.۶ اینچ است و با ویندوز ۱۰ کار می‌کند. این لپتاپ از پردازنده‌ی‌ نسل هفتم اینتل، گرافیک انویدیا‌ی جی‌فورس جی‌تی‌ایکس 1060 ، حافظه‌ی تصادفی ۱۶ گیگا بایتی، SSD ۱۵۶ گیگا بایتی و HDD یک ترابایتی برخوردار است.لپتاپ جدید شیائومی با طراحی مینیمالیستی، کیبوردی با قابلیت پشتیبانی از ۱۶ میلیون رنگ دارد. کیبورد این لپتاپ پنج نوع دکمه‌ی قابل برنامه‌ریزی در سمت چپ دارد که می‌تواند با عملکرد هر نوع بازی همگام شود.

برای خروج گرما، لپتاپ از لوله‌های بزرگ انتقال گرما، یک فن سرد‌کننده‌ی ۱۲ ولتی و چهار فن خروجی استفاده می‌کند. همانطور که از عکس‌ها مشخص است، این لپتاپ از آن‌چه این روزها در بازار می‌بینید بزرگتر است. به همین خاطر این میزان تمرکز بر روی خنک کردن آن لازم است.

این لپتاپ سه درگاه یو‌اس‌بی-ای، هدفون و میکروفون دارد. علاوه بر این‌ها در اطراف لپتاپ درگاه حافظه‌ی اس‌دی هم وجود دارد. پشت لپتاپ نیز قسمتی برای ایترنت Ethernet و تنظیمات اتصال به نمایشگر به وجود دارد.

فروش لپتاپ ام‌آی شیائومی ۱۳ آوریل به قیمت ۵۹۹۹ یوآن (۹۵۴ دلار) در چین شروع می‌شود. بهترین مدل این سری که مجهز به حافظه‌ی تصادفی ۱۶ گیگا بایتی و کارت گرافیک ۱۰۶۰ جی‌تی‌ایکس است، به قیمت ۸۹۹۹ یوآن (۱۴۳۰ دلار) به فروش خواهد رسید. هنوز مشخص نیست لپ‌تاپ گیمینگ ام‌آی بازار بین‌المللی را در دست خواهد گرفت یا نه، اما شیائومی در هر زمینه‌‌ای که وارد می‌شود حرفی برای گفتن دارد.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا