تکنولوژی

قطع اینترنت آلمان در جریان حملات هکرها

درحمله ناموفق روز شنبه با هدف نفوذ به سرورهای اینترنتی ، صدها هزار نفر از کاربران آلمانی با قطعی اینترنت مواجه شدند.

حدود 900هزار کاربر از 20 میلیون کاربر شرکت ارتباطاتی “Telekom” با قطعی اینترنت روبرو شدند. این قطعی و اختلاله از شنبه تا روز  یکشنبه ادامه پیدا کرد. شرکت تلکوم در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حمله به منظور به خدمت گرفتن دستگاه‌های بیشتر جهت انجام یک حمله گسترده‌تر شکل گرفته بود.” طبق گزارش این شرکت، این دومین حمله گسترده به سیستم‌های متصل به اینترنت در ماه گذشته بوده.

شرکت در گزارش جدید خود اضافه کرد: ” حمله به وسیله یک بدافزار به منظور آلوده کردن “روترها” انجام گرفت و منجر به از کار افتادگی و ایجاد محدودیت در حدود 5 درصد از کل روترها گردید. این از کار افتادگی در ادامه باعث محدودیت سرویس دهی شرکت “Telekom” به مشتریان این شرکت شد.

شرکت تلکوم آلمان تصمیم دارد به منظور رفع مشکل، آپدیت نرم‌افزاری کلی را انجام دهد و از کاربران خواسته که روترهای خود را از برق جدا کنند تا دستگاه‌هایشان از وجود این بدافزار ایمن شود.

در اواخر اکتبر، حمله‌ی مشابهی رخ داد و در جریان آن، هکرها با استفاده از سیستم “DDoS”(سرازیر کردن حجم بالایی از تقاضا به یک سرور و استفاده بیش از حد از منابع) و با به خدمت گرفت هزاران دستگاه متصل به اینترنت از جمله کامپیوترها، روترها و دوربین‌های امنیتی، موفق به شکل دهی حمله بزرگی از “Botnet”‌ها شدند که در نتیجه‌ی آن، ده‌ها وبسایت پرطرفدار و پربازدید برای ساعت‌ها از دسترس خارج شد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا