تکنولوژی

عرضه اولیه سهام شیائومی در بورس هنگ کنگ

طبق ادعای برخی منابع، کمپانی شیائومی موفق شده مجوزهای لازم را از بازار سهام بورس هنگ‌کنگ به منظور عرضه اولیه سهام عمومی (IPO) خود کسب کند.

این تولید کننده اسمارت‌فون چینی روز پنج‌شنبه مدارک و درخواست خود را تحویل بازار بورس هنگ‌کنگ داده و منابعی که این خبر را منتشر کردند ظاهرا علاقه‌ای به فاش شدن نامشان ندارند چراکه این اطلاعات کاملا خصوصی و محرمانه هستند. شیائومی قصد دارد از چند روز آینده پروسه جذب سرمایه‌گذاران را آغاز کند.

شیائومی یک از شرکت‌هایی است که سهام آن در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار بورس هنگ‌کنگ بوده و طبق گفته برخی منابع مدیرعامل این شرکت «لی جون» قصد دارد از طریق عرضه عمومی سهام این شرکت مبلغی بالغ بر 10 میلیارد دلار کسب کند. آمار نشان می‌دهند عرضه سهام شیائومی می‌تواند به بزرگترین فروش اولیه سهام یک کمپانی در دنیا تبدیل شود که در حال حاضر رکورد دارد آن کمپانی علی‌بابا است که در سال 2014 سهام خود را به صورت عمومی عرضه کرد.

پس از اعمال تغییرات اساسی در قوانین بازار بورس هنگ‌کنگ، شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که خواهان عرضه عمومی سهامش در این بازار می‌شود. ضاهرا نماینده شیائومی هنوز واکنشی نسبت به این خبر نداشته و فقط نشریه اکونومیک تایمز هنگ‌کنگ چند روز پیش صحت این موضوع را با استناد به ادعای منابع ناشناخته تایید کرده است.

طبق اسناد مرتبط با این مسئله که ماه پیش منتشر شد، شرکت‌های Citic Securities، Goldman Sachs و Morgan Stanley وظیفه عرضه سهام شیائومی در بازار بورس هنگ‌کنگ را بر عهده خواهند داشت.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا