تکنولوژی

طرح مفهومی خودروی خودران Volkswagen

شرکت Volkswagen در نمایشگاه اتوموبیل ژنو، امسال خودرویی منحصر به فرد را معرفی کرد: خودروی خودران الکتریکی که بیشتر شبیه یک اتاق برای استراحت است تا ماشین واقعی!

این خودرو، I.D. Vizzion نام دارد که می‌تواند در هر با شارژ مسافتی معادل 665 کیلومتر را بپیماید. طبق تصاویر منتشر شده، ظاهر داخلی این خودرو یکی از تاثیرگذارترین طراحی‌ها را دارد و بیشتر شبیه خودروی مدل 3 تسلاست با این تفاوت که فرمان و پدال‌های رانندگی در آن وجود ندارد.

این خودرو، دو موتور الکتریکی و سیستم تمام خودران دارد. باتری لیتیومی خودرو نیز، بسیار عظیم است و قدرتی معادل 111kWh دارد( برای مقایسه بد نیست بدانید که مدل اکس تسلا 85kWh قدرت دارد).

فضای داخلی خودرو بسیار راحت به نظر می‌آید که با جزئیات چوبی و کف پوش نرم تزئین شده است. همچنین صفحه نمایشی هولوگرافیک نیز روبروی صندلی سرنشینان به چشم می‌خورد که احتمالا برای سرگرم کردن و یا اطلاع رسانی کاربرد خواهد داشت.

شررکت Volkswagen  می‌گوید که خودروی I.D. Vizzion در رده 5 از صنعت اتوماتیک محسوب می‌شود و این بدین معنیست که هدایت خودرو تماما توسط سیستم خودرو صورت می‌گیرد و هیچ دخالتی از جانب انسان‌ها وجود نخواهد داشت.

 

البته واضح است که این خودرو فعلا در این مرحله تنها یک طرح مفهومی است اما جالب اینجاست که Volkswagen  بسیار مصمم است تا این خودرو در آینده نه چندان دور به بازار عرضه کند.

  Herbert Diess ، مدیر عامل شرکت می‌گوید:« I.D. Vizzion یک طرح مفهومی فوق واقع گرایانه است که محصول آینده Volkswagen  نشان  می‌دهد  و به احتمال زیاد تا آخر سال 2022 عرضه خواهد شد. این سدان به عنوان پیشگام خانواده I.D محسوب خواهد شد که با طراحی داخلی انحصاری و مجهز به فرمان رانندگی ارائه خواهد شد.»

 از آنجاییکه درتصاویرمنتشر شده، اثری از فرمان دیده نمی‌شود، می‌توان حدس زد که محصول نهایی که شرکت Volkswagen  می‌خواهد به بازار ارائه کند بدون شک به این طرح‌های مفهومی متفاوت خواهد بود.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا