تکنولوژی

صدور اجازه جابه‌جایی مسافر با خودروهای خودران

قانون‌گذاران کالیفرنیا از دو قانون جدید خبر داده‌اند. این قوانین که هنوز در مرحله آزمایشی هستند به کمپانی‌های حمل و نقل اجازه می‌دهند از خودروهای خودران برای جابجایی مسافران استفاده کنند. این قانون مشمول تمام کمپانی‌های با خودروهای خودران که از اداره‌ی خودروهای کالیفرنیا و کمیسیون خدمات عمومی شهری کالیفرنیا مجوز گرفته باشند، می‌شود.

بر اساس بیانیه‌‌ی کمیسیون خدمات عمومی شهری کالیفرنیا،  قانون اول به کمپانی‌های حمل و نقل دارای مجوز اجازه می‌دهد از خودروهای خودران آزمایشی برای ارائه‌ی خدمات مسافربری  استفاده کند، با این شرط که راننده مجوز قرارداد هدایت انتقال TCP داشته و از یک خودرو آزمایشی با یک مجوز آزمایشی که  کمپانی سازنده از اداره‌ی خودروهای کالیفرنیا  گرفته باشد استفاده کند . در این موارد حضور راننده در خودرو الزامی بوده و کمپانی مجاز به گرفتن کرایه از مسافر نیست. 

قانون دوم به دارندگان مجوز قرارداد هدایت انتقال TCP که صاحب خودروهای بدون راننده‌ای با مجوز آزمایشی از اداره‌ی خودروهای کالیفرنیا اجازه می‌دهند از خودروهای خودران بدون حضور راننده در خودرو استفاده کنند: بنا بر اعلامیه کمیسیون خدمات عمومی شهری کالیفرنیا، اداره‌ی خودروهای کالیفرنیا ملزم به مانیتور و بررسی این خودروهاست. کمپانی‌های که تمایل به شرکت در این برنامه دارند اجازه‌ی انجام این کار به فرودگاه و یا از فرودگاه را ندارند، باید در هر زمانی فقط به یک مشتری خدمات دهند و  باید مطمئن شوند فقط افراد بالای ۱۸ سال از این سرویس استفاده می‌کنند و از قبول غرامت مالی خودداری کنند.

کمیسیون خدمات عمومی شهری کالیفرنیا در حال کار بر روی قوانین  دائمی خدمات حمل و نقل خودران است  و قرار است پیش‌نویس نهایی آن تا سه ماهه اول ۲۰۱۹ آماده باشد.

این اقدام قدم بزرگی در راه جاافتادن خودروهای خودران است. در ماه مارچ خودروی خودران اوبر در آریزونا تصادفی کرد که منجر به مرگ یک عابر پیاده شد. این اتفاق در حالی افتاد که راننده پشت فرمان بود. اوبر از آن زمان به بعد برنامه‌های خودروهای خودرانش را در آریزونا متوقف کرده است.

مهم‌ترین رقیب اوبر، لیفت مشتاق به پیشبرد تکنولوژی خودروهای خودرانش است و این قوانین جدید خبر خوبی برای این کمپانی خواهد بود. سخنگوی کمپانی لیفت گفته است: ما از توجه کمیسیون خدمات عمومی شهری کالیفرنیا به این موضوع مهم قدردانیم. این قوانین امکان تجربه‌ی مزایای خودروهای خودران را به مردم می‌دهد.

 

منبع : Cnet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا