تکنولوژی

شیائومی می میکس 2 معرفی شد

همانطور که می‌دانید کنفرانس شیائومی در چین برگزار شد و طبق انتظار اسمارت‌فون «می میکس 2» (Mi Mix 2) در کنار لپتاپ جدید این شرکت و می نوت 3 یکی از درخشان‌ترین محصولات معرفی شده در این مراسم بودند. طبق انتظارها و شایعات چند وقت اخیر، می میکس 2 در مقایسه با نسخه قبلی خود از صفحه نمایش کوچکتری بهره می‌برد و این در حالی است که سایز کلی بدنه خیلی کوچکتر از قبل طراحی شده است.

می میکس به صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن 2040×1080 مجهز شده بود در حالی که می میکس 2 از صفحه نمایش 5.99 اینچی فول ‌اچ‌دی با رزولوشن 2160×1080 بهره می‌برد. این رزولوشن دقیقا با روزلوشن 18:9 ال‌جی جی6  برابر است. البته با این تفاوت که صفحه نمایش پرچمدار ال‌جی از نوع QHD است و صفحه‌ نمایش می میکس 2 از نوع فول‌ اچ‌دی.

شیائومی بدنه می میکس 2 را هم اندازه اسمارت‌فون‌های 5.5 اینچی بازار طراحی کرده است در حالی که صفحه‌نمایش این گوشی 5.99 اینچ است. این کار در حقیقت با کاهش حاشیه صفحه‌نمایش در قسمت پایین و حذف کامل حاشیه در دیگر قسمت‌های اطراف صفحه محقق شده است. با مشاهده این گوشی به‌نظرتان تغییرات خیلی کمی نسبت به مدل قبلی در این گوشی دیده می‌شود که تقریبا درست فکر می‌کنید. شیائومی در این گوشی هم از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی استفاده کرده و با استفاده از یک فناوری جدید موفق شده درایورهای صفحه نمایش را به‌جای زیر، به پشت صفحه نمایش انتقال دهد و از این طریق حاشیه پایین صفحه نمایش را 12 درصد نسبت به مدل قبلی کاهش دهد.

علاوه بر صفحه‌ نمایش رضایت بخش، می میکس 2 در بخش سخت‌افزاری هم انتظارات شما از یک پرچمدار 2017 را برآورده می‌کند. این گوشی به چیپ اسنپدراگون 835 شرکت کوالکام، رم 6 یا 8 گیگابایتی و حافظه داخلی، 64، 128 و یا 256 گیگابایتی مجهز شده است. تنها ویژگی ناامیدکننده درباره این گوشی می‌تواند لنز 12 مگاپیکسلی دوربین پشتی باشد. این اسمارت‌فون از نسل چهارم اینترنت یعنی 4G و LTE هم به‌خوبی پشتیبانی می‌کند.

با اینکه قیمت پایه نسخه قبلی این گوشی یعنی می میکس با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی 540 دلار اعلام شده بود اما نسخه جدید یعنی می میکس2 با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 510 دلار عرضه خواهد شد. نسخه 128 گیگابایتی هم با قیمت 550 و نسخه 256 گیگابایتی هم با قیمت 615 دلار به فروش خواهند رسید.

اگر این قیمت برایتان گران به‌نظر نمی‌رسد، لازم است بدانید که شیائومی یک نسخه محدود از این گوشی را با قیمت 720 دلار عرضه خواهد کرد که علاوه بر داشتن 8 گیگابایت رم، کل بدنه آن هم از جنس سرامیک تمام سفید یا تمام مشکی یکدست ساخته شده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا