تکنولوژی

شکایت اسپاتیفای از اپل

اسپاتیفای و چند شرکت دیگر با اتهام‌های ضدرقابتی به‌دنبال شکایت از کمپانی اپل هستند. طبق اخبار منتشر شده، اسپاتیفای، کمپانی گوگل و اپل را متهم به سوءاستفاده از جایگاهشان در بازار تکنولوژی و اینترنت کرده است.

این شکایت‌نامه که در بروکسل ارائه شده، از طرف اسپاتیفای، شرکت Deezer، استارت‌آپ آلمانی Rocket Intermet و چند شرکت دیگر تنظیم شده است. با اینکه در این شکایتنامه صراحتا نامی از اپل به عنوان مقصر برده نشده، اما در آن ذکر شده که برخی سیستم‌عامل‌های موبایلی، اپ‌استورها و موتورهای جستجو به جای هموار کردن مسیر برای این شرکت‌ها، بیشتر نقش مانع را برای آنها ایجاد می‌کنند.

اسپاتیفای و این شرکت‌ها معتقدند که اپل و گوگل با سوءاستفاده از جایگاهشان در بازار به دنبال ایجاد خلل در عملکرد دیگر رقبا هستند.

در این شکایتنامه، مدیران عامل این شرکت‌ها نوشته‌اند که “این رقابت نامنصفانه نیازمند قوانین تخصصی است که روابط و تعامل بین پلتفرم‌ها و شرکت‌های مشتری آنها را نظارت و کنترل کند.” در حال حاضر، شرکتی که از جایگاه بالای خود در بازار سواستفاده کند، مطمئنا تحت حمایت قانون رقابتی قرار خواهد گرفت.

طبق گزارشات، اتحادیه اروپا به دنبال ایجاد یک شورای حل اختلاف مستقل و تخصصی به‌منظور رسیدگی به روابط و مشکلات بین شرکت‌های بزرگ همچون اپل و رقبای کوچکتر از جمله اسپاتیفای خواهد بود. حال بحث اصلی سر این مسئله است که آیا اتحادیه اروپا بایستی در مورد این قضیه محتاطانه عمل کند یا اینکه از آخرین حد توان خود برای کنترل کمپانی‌های بزرگ مانند اپل و گوگل استفاده کند.

روابط بین اسپاتیفای و اپل درگذشته همواره پرتنش بوده است. سال گذشته اسپاتیفای شرکت اپل را به رد کردن آخرین ورژن اپلیکیشن این شرکت متهم کرد. اپل نیز در پاسخ این به این اتهامات اظهار کرد که اسپاتیفای با شایعه پراکنی و گفتن تنها بخشی از حقیقت قصد دارد نام اپل، اپ‌استور و اپل موزیک را زیر سوال ببرد. چندی پیش الیزابت وارن سناتور آمریکایی نیز اپل را متهم به سواستفاده از قدرتش برای تضعیف رقبا و عرصه‌ی رقابت کرد.

اپل فعلا پاسخی به شکایت اخیر اسپاتیفای ارائه نکرده است اما در صورتی که این مسئله در اتحادیه اروپا مورد بررسی جدی قرار بگیرد، احتمال می‌رود اپل نیز وارد ماجرا شده و با جدیت از حقوق خود در این زمینه دفاع کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    فاکسکان و TSMC درصدد همکاری با شیائومی هستند

    اخبار و مقالات گوشی بلک شارک 5 شیائومی – Xiaomi Black Shark 5

    شیائومی پروژکتور ۲ هزار دلاری می لیزر را در آمریکا عرضه می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا